شناسهٔ خبر: 30717627 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نصب برچسب استاندارد شیرآلات اجباری می‌شود

زهرایی از اجباری شدن نصب برچسب استاندارد آب شیرآلات خبر داد و گفت: با نصب شیرآلات دارای برچسب مصرف، بیش از ۳۰ درصد مصرف آب در بخش خانگی کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

نصب برچسب استاندارد شیرآلات اجباری می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بنفشه زهرایی مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفا با اشاره به اینکه ۵۰ درصد آب مصرفی در بخش خانگی در سرویس‌های بهداشتی و حمام استفاده می‌شود، افزود: با نصب شیرآلات دارای برچسب مصرف، ­ بیش از ۳۰ درصد مصرف آب در بخش خانگی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با اجباری شدن نصب این برچسب، واردات، تولید و توزیع شیرآلات بدون برچسب استاندارد، ممنوع خواهد شد گفت: این برچسب طبق مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، ­ از ۴ سال گذشته تاکنون باید اجرا می‌شد که  بدلیل نبود آزمایشگاه مرجع، ­ این قانون به درستی اجرا نشد این درحالی است که با همکاری سازمان ملی استاندارد، ­ آزمایشگاه مرجع راه اندازی و اجرای استاندارد شیرآلات اجباری می‌شود.

زهرایی ادامه داد: تاسیسات و لوله کشی ساختمان نیز که در برخی مواقع به دلیل دیر رسیدن آب گرم به شیرآلات سبب هدر رفت آب می‌شود باید مورد نظارت بیشتر قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفا وزارت نیرو با اشاره به ضرورت اجرای سریعتر استاندارد شیرآلات و برچسب مصرف آب در کلان شهر‌ها از جمله تهران گفت: در استان تهران سالانه یک میلیارد مترمکعب آب توزیع می‌شود که با اجرای برچسب مصرف آب و الزام رعایت آن، ­ سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب فقط در تهران صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/

­ صرفه جویی سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعبی آب در تهران با اجرای استاندارد شیرآلات

نظر شما