شناسهٔ خبر: 30717385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده از نقش آموزشی بانوان برای حفاظت از محیط زیست

مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: باید از نقش آموزشی زنان برای حفاظت از محیط زیست استفاده بهینه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج به مناسبت ۲۹ دیماه روز هوای پاک همایش زن، محیط زیست و توسعه پایدار در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کتایون حجتی مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان محیط زیست کشور در این همایش با بیان اینکه دغدغه‌های محیط زیستی تبدیل به یک دغدغه عمومی شده است گفت: محیط زیست از قالب یک کالای لوکس خارج شده به طوری که بقا ما در گرو حفاظت از محیط زیست است.

وی گفت: نباید انتظار داشت که فقط ۷ هزار نیروی محیط زیست کار حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور را بر عهده بگیرند بلکه ما نیاز به ۸۰ میلیون محیط بان داریم و هر کدام از ما به عنوان یک سفیر محیط زیستی می‌توانیم انجام وظیفه کنیم.

 حجتی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع طبیعی و خدادادی است و این منابع هم سهم نسل‌های امروز و هم آیندگان است که در قبال آن‌ها مسئولیت داریم.

وی اضافه کرد: زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ از جمله فرهنگ زیست محیطی به تمام افراد جامعه به خصوص فرزندان خود هستند و باید از نقش آموزشی آن‌ها برای حفاظت از محیط زیست استفاده بهینه کرد.

حجتی با بیان اینکه در سال‌های پس از انقلاب حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی بیش از پیش به چشم می‌خورد افزود: افزایش بانوان دارای تحصیلات عالی، افزایش نرخ اشتغال، افزایش انتصاب در جایگاه‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی و نقش رو به رشد آن‌ها در صحنه سیاست و روند رو به رشد نرخ کاندیداتوری در صحنه‌های سیاسی مثل مجلس شورای اسلامی همه نشاندهنده ارتقاء جایگاه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست کشور عواملی از جمله الگوی صحیح مصرف، ورود نظام‌مند مسائل زیست محیطی به کتاب‌های درسی دانش آموزان، مدیریت صحیح پسماند و استفاده از کشاورزی ارگانیک به جای استفاده بی رویه از سموم کشاورزی را از جمله راهکار‌های حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: نقش زنان برای آگاهی بخشی و آموزش دادن در تمام این زمینه‌ها بی بدیل است.

حجتی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی الگوی مصرف تغییرات عمده‌ای کرد و از ظرفیت زیستی کشور بیش از حد استفاده شد به طوری که ردپای اکولوژیکی بسیاری بر جای ماند.

وی همچنین از لزوم توسعه مشاغل سبز برای کمک به اقتصاد استان تأکید کرد و گفت: تمام مشاغلی که با استفاده از منابع طبیعی و البته بدون تخریب آن‌ها ایجاد می‌شود جز مشاغل سبز هستند.

 انتهای پیام/غ

برگزاری همایش آموزشی زن محیط زیست و توسعه پایدار

برچسب‌ها:

نظر شما