شناسهٔ خبر: 30716052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــار

صاحب‌خبر -


وزیر ورزش به فراکسیون مستقلین می‌رود
​​​​​​​
مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر ورزش و جوانان در نشست امروز (یکشنبه) این فراکسیون خبر داد. به گفته او بررسی آخرین مسائل مربوط به حوزه ورزش و جوانان در دستور کار این نشست قرار دارد.

بیرانوند؛ فوق‌ قهرمان زندگی واقعی

سایت شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گزارشی به معرفی چهره‌های ورزشی که با ظاهر قهرمان‌های دنیای خیالی در مسابقات یا کنفرانس‌های خبری حاضر شده‌اند، پرداخت. چهره‌هایی مثل تایسون فیوری بوکسور سنگین‌وزن بریتانیایی با لباس مرد خفاشی در کنفرانس خبری، پی‌یر امریک اوبامیانگ با ماسک‌های مرد عنکبوتی و مرد خفاشی در شادی گل‌هایش، ویکتور اولادیپو گارد تیم بسکتبال ایندیانا پِیسر با ماسک پلنگ سیاه در زمین مسابقه و حضور پائولو فونسکا سرمربی شاختار دونتسک با لباس و ماسک زورو در کنفرانس خبری. در بخشی از این گزارش آمده است:«ماسک و شنل‌ها به کنار، بیایید نگاهی به فوق‌قهرمان زندگی واقعی یعنی علیرضا بیرانوند بیندازیم. دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران که در تساوی بدون گل چهارشنبه شب این تیم مقابل عراق با دست توپ را 73 متر پرتاب کرد.» 

الغرافه قید فروش طارمی را زد

مهدی طارمی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر عملکرد خوبی از خود نشان نداد و همین موضوع باعث شد تا هواداران الغرافه خواستار فسخ قرارداد این مهاجم ایرانی شوند اما به نظر می‌رسد که بعد از درخشش طارمی در جام ملت‌های آسیا، نظر مسئولان الغرافه تغییر کرده و آنها قید فروش این بازیکن را زده‌اند. روزنامه الوطن نوشت که الغرافه در آستانه توافق با مدافع هندی است تا این بازیکن در نیم فصل دوم در کنار ستاره‌هایی همچون مهدی طارمی، وسلی اسنایدر و ولادیمیر فایس به میدان برود.

کری خوانی تیلور امریکایی برای حسن یزدانی

دیوید تیلور آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم امریکا بار دیگر برای حسن یزدانی کری‌ خواند! او که تاکنون 2 بار یزدانی را شکست داده، عزم خود را برای کسب سومین پیروزی متوالی جزم کرده است. تیلور با انتشار پیامی با قرار دادن عکس خود در کنار حسن یزدانی از آمادگی خود برای تحمیل سومین شکست بر حسن یزدانی این بار در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ خبر داد. رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ از ۲۳ تا ۳۱ شهریورماه سال ۹۸ به میزبانی آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

قطعی شدن حضور 10 تیم خارجی  در جام تختی

سی و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روزهای 4 و 5 بهمن ماه به میزبانی شهر اندیمشک استان خوزستان برگزار می‌شود که تاکنون حضور 10 تیم خارجی در این جام قطعی شده است. حضور تیم‌های چین، مصر، آذربایجان، صربستان، کرواسی، سیرالئون، قزاقستان، ارمنستان، فلسطین و گرجستان قطعی شده و به احتمال زیاد 2 کشور مطرح کشتی نیز تا روزهای آینده حضور خود را برای شرکت در این رقابت‌ها قطعی خواهند کرد. 

ممنوعیت حضور شناگران اسرائیلی در مسابقات جهانی

مالزی محرومیت اسرائیل را برای شرکت در مسابقات جهانی پاراشنا که قرار است در ماه جولای برگزار شود، تمدید کرد. دولت مالزی تصمیم گرفته این محرومیت را در تمامی رویداد‌ها به دلیل تنش‌های سیاسی که بین اسرائیل و فلسطین وجود دارد، اعمال کند. مالزی به عنوان یک کشور مسلمان روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد. مسابقات جهانی پاراشنا روزهای 29 جولای تا 4 آگوست برگزار خواهد شد و شناگران از 70 کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت. 

صعود صفدریان به فینال جام جهانی یخ‌نوردی

در ادامه مسابقات جام جهانی یخ‌نوردی که در چین برگزار می شود، مسابقات ماده لید برگزار شد و محمدرضا صفدریان در مرحله مقدماتی با رتبه نهم به نیمه نهایی راه یافت. صفدریان در نیمه نهایی نیز موفق بود و به فینال ماده لید جام جهانی یخ‌نوردی پکن صعود کرد. او پس از ورزشکاران روس، فرانسه و کره‌جنوبی به مرحله نهایی مسابقات راه یافت.  

لحظه شماری جلالی برای دیدار با هواداران

مجید جلالی، سرمربی جدید نساجی قائمشهر که جانشین جواد نکونام در این تیم شده است، گفت برای دیدار با هواداران این تیم مازندرانی حاضر در لیگ برتر کشور لحظه‌شماری می‌کند. وی متذکر شد هدف اول او و دستیارانش، حفظ نساجی در این لیگ است و شروع مجدد تمرینات از شنبه (دیروز) با همین هدف صورت پذیرفته است.

اظهارات قابل تأمل باقرزاده درخصوص سرخابی‌ها 

 رئیس فدراسیون شمشیربازی در مصاحبه‌ای، اظهارات عجیبی درباره تیم های پرسپولیس و استقلال داشته است. فضل‌الله باقرزاده گفت: «دانشگاه آزاد دراکثررشته‌هایی که تیم‌داری می‌کرد به مشکل خورده و نمی‌تواند حضور پیدا کند، باشگاه‌های مطرح ما همانند پرسپولیس و استقلال سمت رشته‌های دیگر نمی‌آیند. زمانی که در دهه ۶۰ مدیرعامل استقلال بودم، در والیبال سوم شدیم و در هندبال قهرمان آسیا بودیم، اما الان استقلال فقط یک تیم است نه باشگاه. درحالی که استقلال و پرسپولیس می‌توانند با ۱۰۰ میلیون تومان که پول توپ‌ جمع کن آنها هم نمی‌شود، قهرمان ایران در رشته‌ شمشیربازی شوند اما این کار را نمی‌کنند.»

صید خارجی جدید تراکتور در راه کیش

کوین کنستانت، صید خارجی جدید تراکتورسازی که قرار است در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران در این تیم بازی کند، دیروز به کشورش بازگشت تا برخی کارهای ناتمام خود را به سامان برساند و سپس برای حضور در اردوی جدید تراکتورسازی در کیش که از دوشنبه آغاز می‌شود، به ایران برگردد. او اصلیت گینه‌ای دارد اما از یک پاسپورت فرانسوی هم بهره می‌گیرد.

بوفون: سن‌ژرمن تاریخ بزرگی مثل یوونتوس ندارد

جیان لوییجی بوفون که امسال در 40 سالگی به عضویت پاریسی‌ها درآمد،‌ عاقبت اعتراف کرد که سن‌ژرمن تیمی با پشتوانه تاریخی نیست. دروازه‌بان صاحبنام و پرافتخار پاری‌سن‌ژرمن در گفت‌وگویی اظهارداشت: «سن‌ژرمن تیمی بزرگ است. به همین دلیل بود که به آن آمدم اما اذعان می‌کنم تاریخ آن به گستردگی تیم‌های یوونتوس، رئال مادرید و دیگر تیم‌های بزرگ قاره نیست. البته سن‌ژرمن تیمی است که آینده خواهد داشت. اطمینان دارم سن‌ژرمن خود را به سطح بزرگان فوتبال قاره خواهد رساند.»

فد‌رر را به رختکن راه ندادند!

به تازگی ویدئویی از راجر فد‌رر، تنیسور شماره 3 جهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که سر و صدای زیادی به پا کرده است. این تنیسور سوئیسی که در حال حاضر در تنیس اوپن استرالیا رقابت می‌کند، برای رفتن به سالن بازیکنان در ورزشگاه ملبورن پارک، آی دی کارت همراه نداشته و به این دلیل مأمور حراست اجازه نداده فد‌رر وارد رختکن شود. او به فدرر گفته: «برایم اهمیتی ندارد چه کسی هستی، اجازه نمی‌دهم بدون کارت وارد شوی.» البته این مأمور، مدافع عنوان قهرمانی تنیس اوپن استرالیا را می‌شناخت اما تنها به ورزشکارانی اجازه می‌داد وارد رختکن شوند که کارت داشته باشند.

نظر شما