شناسهٔ خبر: 30716036 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

اعتراف مورينيو: بله، نزديک بود بميرم

ژوزه مورينيو، سرمربي پرتغالي پس از سال‌ها بالاخره به موضوع پنهان شدن در سبد لباس‌ها و انتقالش به رختکن تيم به صورت مخفيانه در يک ديدار چمپيونزليگ اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

آقاي خاص که در ماه دسامبر از هدايت يونايتد اخراج شد، سال 2005 وقتي هدايت چلسي را برعهده داشت، در مرحله يک چهارم نهايي به مصاف بايرن مونيخ رفت. او به خاطر رفتارش در کنار زمين در ديدارهاي مرحله يک هشتم در مقابل بارسلونا از همراهي تيمش محروم بود و نمي‌توانست حتي در رختکن حاضر شود. از همين رو، او تصميم گرفت که در سبد لباس ها پنهان شود و از اين طريق به رختکن منتقل شود تا براي بازيکنان صحبت کند. او همچنين از مانيتور داخل رختکن شاهد بازي بود و با روي فاريا، دستيارش در ارتباط بود. روي فاريا از يک هندزفري بسيار کوچک که زير کلاه لباسش پنهان مي‌شد، صحبت‌هاي مورينيو را مي‌شنيد و تيم را هدايت مي‌کرد.

 

 

 

 

اما پس از اينکه روي فاريا چندين بار با دستش، خارش گوشش را رفع مي‌کرد و سيلوينو لورو، مربي دروازه بان ها دائم به رختکن مي‌رفت و با يک کاغذ برمي‌گشت، مسئولان يوفا به اين موضوع مشکوک شدند.

اين موضوع که مورينيو براي خروج از اين وضعيت، 10 دقيقه پيش از پايان بازي در سبد لباس ها پنهان شد و از ورزشگاه خارج شد، همواره از سوي ديگران نقل شده بود ولي حالا مورينيو به آن اعتراف کرد.

او گفت:" بله بله، در آن بازي هم من در رختکن بودم. چلسي و بايرن مونيخ تقابل حساسي است، يک بازي بزرگ در چمپيونزليگ. من بايد کنار بازيکنانم مي‌بودم و همين هم شد. بگذاريد داستان را برايتان بگويم. شما اسوارت بنيستر، مسئول لباس هاي چلسي را مي‌شناسيد. استوارت ترکه اي. من هميشه از اواسط روز به رختکن مي‌روم و آن روز نيز از حدود ساعت 7 در رختکن بودم. دوست دارم وقتي بازيکنان پا به رختکن مي‌گذارند من آنجا باشم. من به آنجا رفتم و هيچکس من را نديد.

 

 

 

 

مشکل اما ترک آنجا بود. استوارت من را داخل سبد لباس قرار داد. کمي هم فضا را باز کرد تا بتوانم نفس بکشم. ولي استوارت بايد اين سبد را به خارج از رختکن و حتي خارج از استاديوم مي‌برد. مسئولين يوفا هم بيرون نشسته بودند تا من را پيدا کنند. پس وقتي که او مسئولان يوفا را ديد، در جعبه را بست و من نمي‌توانستم نفس بکشم. وقتي در جعبه را باز کرد، نزديک بود بميرم. جدي مي‌گويم، من واقعا به مرگ نزديک بودم. واقعا راستش را مي‌گويم."

 

مورينيو در ماه دسامبر از هدايت يونايتد کنار گذاشته شد و تا به امروز هنوز هدايت تيمي را برعهده نگرفته ولي او از سه پيشنهاد مربي گري در اين مدت خبر داد. او گفت:"  در ابتدا بايد بگويم که از اين سه هفته که به عنوان کارشناس در beIN Sport شرکت کرده ام. خيلي راضي بوده ام. از تجربياتي که به دست آورده ام خوشحالم. معمولا چنين چيزهايي را من به عنوان سرمربي تجربه نمي‌کنم ولي مي‌دانم که در پايان ماه مارس، شايد کمي از لحاظ سطح خوشحالي دچار مشکل شوم.

 

 

 

از آينده ام مطلع هستم. تيم بعدي ام؟ نمي‌دانم، بستگي دارد. شرايط را بررسي مي‌کنم. دوست ندارم راجع به اين موضوع حرف بزنم ولي من تا به الان 3 پيشنهاد را رد کرده ام زيرا فکر نمي‌کردم چيزي باشند که من مي‌خواهم بنابراين از اين حيث آرامشم را حفظ مي‌کنم. هرچه زمان بيشتري داشته باشم، تيمم را بهتر آماده مي‌کنم."

 

مورينيو در فصل گذشته با تيم گوارديولا در رقابت بود که هزينه زيادي برايش انجام شده بود و از همه نظر تيم کاملي بود. حال مورينيو به انتقاد از سياست‌هاي نقل و انتقالاتي يونايتد پرداخت و مدعي شد که سيتي همه نوع هزينه اي براي گوارديولا را متحمل مي‌شد.

 

او گفت:" در فصل اول، گوارديولا قهرمان نشد و کارش دشوار شد زيرا همه مردم انتظار داشتند که سيتي تيمي برنده باشد. آنها دوران موفقي را پشت سر گذاشته بودند، هم با روبرتو مانچيني و هم با مانوئل پيگريني قهرمان شده بودند. برخي بازيکنان دو قهرماني در کارنامه شان داشتند – سرخيو آگوئرو، ونسان کمپاني و خيلي هاي ديگر. در فصل دوم، پپ تصميم بسيار خوبي گرفت ولي از اين تصميم حمايت هم شد.

 

 

 

 

او پابلو زابالتا و باکاري سانيا، دو دفاع راست تيمش را نمي‌خواست، او همچنين الکساندر کولاروف و گائل کليشي را هم نمي‌خواست. در تابستان، او 4 مدافع کناري فروخت و 4 مدافع کناري خريد. او کايل واکر، دانيلو، بنجامين مندي و اگر درست بگويم، اولکساندر زينچنکو يا فابيان دلف را خريد. از او حمايت شد. شما بازي ليورپول را تماشا کرديد و من به اين فکر مي‌کردم که ليورپول وقتي يورگن آمد چگونه بود؟

 

خبري از اليسون، ويرژيل فن دايک، اندي رابرتسون، محمد صلاح، روبرتو فيرمينو، سديو مانه، فابينيو، جورجينيو واينالدوم و ... نبود. چند روز پيش من راجع به رهبري و ساختار باشگاه صحبت مي‌کردم ولي موضوع فقط رهبري نيست، بلکه به همه چيز بستگي دارد. پس اگر مربي هستيد و اگر اين توانايي را داريد که بازيکناني انتخاب کنيد که با هويت فوتبالي شما همسان هستند يا با ايده هاي فوتبالي شما مي‌خوانند، مي‌توانيد براي کسب جام ها و موفقيت ها بجنگيد."

نظر شما