شناسهٔ خبر: 30713923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فارس من| ابوترابی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

حزبی شدن، رای لیستی و شکاف بین مردم و نماینده نتیجه استانی شدن انتخابات خواهد بود

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه تمرکزگرایی در تهران توانسته مشکلاتی را برای محل‌ها و حوزه‌های انتخابیه ایجاد کند گفت: پل ارتباطی ارتباطات بین شهرستان و تهران، نمایندگان مجلس هستند و لذا نباید این حداقل پل های ارتباطی را از مردم بگیریم.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های ما در کشور هنوز برای اجرای این موضوع آماده نیست و بهتر است به جای این کار پارلمان های محلی یعنی شوراهای محل شهر و روستاها را تقویت کنیم.

وی افزود: متاسفانه پل ارتباطی و گسست اجتماعی بین محل‌ها و حوزه‌های انتخابیه با پایتخت به این دلیل که نظام اداری کشورمان اشتباه است ایراد دارد چرا که تمرکز گرایی در کشورمان ما بسیار زیاد و همگی چیز در تهران متمرکز شده است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمرکزگرایی در تهران توانسته مشکلاتی را ایجاد کند و پل ارتباطی تمامی ارتباطات بین شهرستان و تهران، نمایندگان مجلس هستند و لذا نباید این حداقل پل های ارتباطی را از مردم بگیریم .

وی اظهار داشت: بهتر است امورات جامعه شهری و روستایی را به پارلمان‌های محلی بسپاریم و در این زمینه دهیاران و شهرداران را آموزش‌ بیشتر دهیم و پس از آن که زیرساخت‌های لازم برای استانی شدن انتخابات فراهم شد به آن فکر کنیم که این امر تقدم و تاخری دارد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: با اجرای استانی شدن انتخاباتی بدون آنکه اسمی بیاوریم کارها و رای‌ها لیستی شده و رای دهی و رای گیری از مردم در حوزه‌های انتخابیه به صورت لیستی خواهد بود ضمن اینکه نقش جریانات و گروه های سیاسی در انتخابات پررنگ‌تر خواهد شد که می تواند آسیب زا باشد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح استانی شدن انتخابات بدون اینکه اسم حزبی شدن را بیاوریم این موضوع عملا در اجرا بوجود خواهد آمد ضمن اینکه چون زیرساخت‌های اداری ما در کشور اشتباه و ایراد و مشکلات خاص خود را دارد بهتر است در ابتدا به سراغ اصلاح زیر ساختها برویم.

این مصاحبه بر اساس ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «تکلیف انتخابات استانی مجلس چه شد؟» تولید شده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما