شناسهٔ خبر: 3071378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

شرکت پست درصدد رونق بخشی به تجارت روستاییان است

مدیرکل ایجاد،توسعه وراهبری سرویس های نوین شرکت پست گفت: در صدد هستیم با به کارگیری وب گردشگری و وب اگهی، تجارت روستاییان را رونق بخشیم.

صاحب‌خبر -

 مهندس حی شاد در گفتگوبا خبرنگار وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، با بیان این مطلب افزود: بسیاری از نقاط دیدنی کشور ایران در روستاها واقع شده و این طرح دفاتر روستایی را مکلف می کند تا روستاهای دارای پتانسیل گردشگری را شناسایی کنند و با رفت و آمد شهرنشینان به داخل روستاها تجارت روستاییان را رونق بخشند.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور در روستاازندگی می کنند گفت:9625 دفتر روستایی به روستاییان خدمات می دهندکه 1942 خطوط پستی این دفاتر راا پوشش می دهند.

حی شاد به تفاهم نامه ای با شرکت های بیمه ای اشاره کرد و ادامه داد: روستاها را از جهت خدمات بیمه ای همچون بیمه عمر، بیمه بدنه ،شخص ثالث بیمه مسئولیت  ومحصولات بدون مراجعه به شهر تجهیز می کنیم تا روستاییان بدون مراجعه به شهر خدمات بیمه ای را دریافت کننند.

وی اظهار کرد:  برنامه توسعه خدمات نیابتی در دستور کار شرکت پست قراردارد و هر خدمتی که شرکت پست در دفاتر شهری چون گذرنامه، گواهینامه و ... ارائه می دهد به صورت نیابتی نیز در روستاها ارائه خواهند داد.

حی شاد تصریح کرد: بنیاد مسکن روستایی ، آبفای روستایی، سازمان راه داری و حمل و نقل جاده ای، صندوق بیمه کشاورزی از طریق دفاتر ICT روستایی ازدیگرخدمات  نیابتی شرکت پست به روستاییان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه روستاها در زمینه خط توزیع و پیمانکار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست افزود: شرکت پست بانگاه  خدمت رسانی و حاکمیتی، خدمات خود را بدون توجه به میزان سوددهی به روستاییان عزیز ارائه می دهدو انتظار داردکه زیان خدمات ارائه شده که عمدتا خدمات پایه پستی است؛ ازمحل USOجبران شود.

 وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان تنظیم مقررات برای تجهیز ICT روستایی، نوسازی ساختمان صندوق های پستی 36 میلیارد تومان پرداخت کرد، افزود: برای نگهداری و تجهیز 9625 دفتر ICT روستایی تفاهم نامه پیشنهادی به مبلغ 18 میلیارد تومان ارائه شده که در دست بررسی است.

حی شاد اظهار کرد: با توجه به ارائه برنامه WEB آگهی به دنبال آن هستیم که روستاییان محصولات  و تولیدات خود را از طریق اینترنت بدون نیازبه واسطه عرضه کنند وبابسترخریدوفروش اینترنتی درسایت E-BAZAR  محصولات به صورت پرداخت آن لاین ویاcodبه خریداران توسط پست قبول و توزیع  شود.

وی برنامه ریزی توسط وزارت ارتباطات برای روستاهایی که سرمایه گذاری برای اپراتورها درآنجازیادن ده هستند را ضروری برشمرد و افزود: درآمد پایین و زیان ده بودن برخی دفاتر یکی از مشکلات گسترش ICT روستایی است.

وی بر ضرورت پهنای باند مناسب برای تجهیز دفاتر روستایی به اینترنت تاکید کرد و افزود:نیازمند عزم ملی برای گسترش ICT و ارائه خدمات سایر دستگاهها در دفاتر ICT روستایی هستیم تا این دفاتر بتوانند برای دارندگان سود ده باشند و پابرجا به ارائه خدمت بپردازند.

حی شاد ، عدم پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری دفاتر پس از خصوصی سازی مخابرات را یکی از مشکلات پیش روی حوزه ict روستایی برشمرد و ادامه داد: مدیریت و پشتیبانی دفاتر زیان ده و حمایت از آنها توسط وزارتخانه ضروری است.

مدیرکل سرویس های نوین پستی بر ضرورت شبکه دیتای مناسب در کلیه روستاها تاکید کرد و ادامه داد : جابجایی و تعویض کارگزاران توسط مخابرات، بدون هماهنگی با پست و پست بانک از دیگر دغدغه های گردانندگان این دفاتر است.

وی بر انتخاب یکی از دستگاههای خدمت دهنده در استان به عنوان متولی پشتیبانی از دفاتر ict روستایی تاکید کرد و ادامه داد نیازمند آموزش و مهارت های لازم برای کارگزاران دفاتر هستیم.

نظر شما