شناسهٔ خبر: 30713076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ادعای جدید دونالد ترامپ: ما داعش را به خاطر روسیه، ایران و سوریه نابود می‌کنیم

دونالد ترامپ به تازگی مدعی شده است که تاکنون به خاطر کشورهای دیگری همچون سوریه، ایران و روسیه که با خطر داعش مواجه بوده‌اند در صدد نابود کردن داعش بوده است اما اکنون تصمیم دارد افرادش را به خانه بازگرداند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ که در یک سخنرانی از هدف خود برای خارج کردن نظامیان از سوریه دفاع کرد، گفت:«ما برای چه کسی داعش را نابود می‌کنیم؟ بزرگ‌ترین دشمن روسیه، ایران و سوریه داعش است. بهتر است بگویم ما داعش را برای کسانی نابود می‌کنیم که ضرورتا با ما سازگار و موافق نیستند. ما به سوریه رفتیم و ظرف دو سال این میزان را به 99 درصد حضور خلافت محلی کاهش دادیم».

به گزارش واشنگتن اگزمینر، ترامپ افزود: سوریه سراسر نابسامانی و آشفتگی بود. ما به اسد کمک بزرگی کردیم و به کشور خودمان نیز کمکی کرده‌ایم.

وی همچنین در این باره گفت: باید گفت ما داعش را به خاطر روسیه، ایران،سوریه ،عراق و بسیاری دیگر از جاها نابود می‌کنیم و به جایی رسیده‌ایم که می‌خواهیم افرادمان را به خانه بازگردانیم.

دونالد ترامپ در طی ماه گذشته دلیل تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه را که بسیاری از موافقان و مخالفان وی را شگفت‌زده کرد، شکست داعش اعلام کرد.

ایالات متحده تا کنون مدعی شده است که نقش بسیار موثری در شکست داعش و بازگرداندن ثبات به این کشور داشته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما