شناسهٔ خبر: 30712904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت ستاره خلیج فارس مشمول قانون تجارت است/ مدیرعامل با رأی هیئت مدیره انتخاب می‌شود

وزیر نفت گفت: طبق قانون تجارت هیئت مدیره شرکت ستاره خلیج فارس می‌تواند هر زمان که خواست مدیرعامل را تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

شرکت ستاره خلیج فارس مشمول قانون تجارت است/ مدیرعامل با رأی هیئت مدیره انتخاب می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یک نماینده مبنی بر دلیل عمل خلاف قانون معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در عزل و نصب هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: شرکت ستاره خلیج فارس مشمول قانون تجارت است و اعضای هیئت مدیره این شرکت طبق قانون تجارت می‌توانند حقیقی و حقوقی باشند، لذا هیئت مدیره شرکت ستاره خلیج فارس دارای پنج عضو حقوقی بود.

وی افزود: هیچ تغییری در هیئت مدیره صورت نگرفته و اعضای حقوقی همچنان در سمت‌های خود هستند، اما طبق قانون تجارت هیئت مدیره می‌تواند مدیرعامل را هر زمانی که خواست تغییر دهد.

زنگنه تصریح کرد: در جلسه مهمی در مهر ماه سال ۹۶ هیئت مدیره با سه عضو از مجموع ۵ اعضا تصمیم گرفت تا مدیرعامل عوض شود، آقای سالک گفتند که مدیرعامل را باید مجمع عمومی عزل و نصب کند در صورتی که طبق قانون تجارت هیئت مدیره این کار را انجام خواهد داد و تنها در یک مورد است که مجمع می‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند که آن هم در صورتی است که مدیر عامل بخواهد همزمان رئیس هیئت مدیره شود که در آن شرایط طبق قانون تجارت این مسئله باید در مجمع رأی گیری شود.

وزیر نفت ادامه داد: مدیرعامل شرکت نمی‌تواند در عین حال رئیس هیئت مدیره باشد مگر با تصویب سه چهارم آرای مجمع.

زنگنه تصریح کرد: زمزمه‌های تحریم مجدد ایران توسط آمریکا این ضرورت را ایجاد می‌کرد که نگذاریم این کشور از ناحیه بنزین به ما فشار وارد کند. در کارم با هیچ فردی عقد اخوت نبسته‌ام لذا ممکن است امروز فردی را نسب و بعد از مدتی آن را عزل کنم و هیچ ضرورتی نمی‌بینم که برای برای تغییر فردی فسخ آن را صادر کنم.

وزیر نفت گفت: ما در اردیبهشت سال ۹۶ تولید بنزین به صورت مستمر را شکل دادیم و مدیرعامل جدید مدعی بود که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس باید تعطیل شود و می‌گفت که باید پول کلان چندصد میلیارد دلاری به من دهید تا این کار را انجام دهم.

زنگنه افزود: مگر شاگرد من بودن چه مشکلی دارد؟ من فردی جوان را آوردم، آخر متوجه نشده‌ایم که بها دادن به جوانان عیب است یا مزیت؟! بنده ریسک کرده و سعی کردم که برای آینده کشور نیروسازی کنم و البته این نیرو در پی مدت فعالیتش موفق عمل کرده است.

وی اظهار کرد: انصاف نیست که به جای حمایت از یک جوان با انژری چنین حرف‌هایی را بیان کنیم چرا که طبیعتا یک جوان ۳۵ ساله با فردی ۶۶ ساله مانند بنده تفاوت‌های بسیاری دارد.

وزیر نفت گفت: تعیین مدیرعامل از وظایف هیئت مدیره شرکت خلیج‌فارس است که البته اعضای آن افراد حقوقی بوده و تغییری نکرده‌اند.

زنگنه ادامه داد: بنزین در شرایط کنونی حکم نان شب را برای ما دارد، چرا که مردم نمی‌توانند حتی ۲ ساعت نبود آن را تحمل کنند، تولید بنزین در سال ۹۱، ۵۲ میلیون لیتر بوده، اما در این مدت ۴۳ میلیون لیتر دیگر به آن اضافه شده است که این رشد به دلیل پیشرفت پالایشگاه خلیج‌فارس است.

وی تصریح کرد: عبارتی مانند کودتا به هیچ وجه مناسب نیست و بستن دفتر خلیج‌فارس در تهران نیز کار درستی بود لذا آنچه انجام شده در جهت خودکفایی بوده و فاز ۴ ستاره خلیج‌فارس نیز در دست تکمیل است.

انتهای پیام/

نظر شما