شناسهٔ خبر: 30712786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای عملیات نظامی عراق در سوریه لغو شد

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دستور داد عملیات نظامی نیرو‌های مسلح این کشور در سوریه متوقف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، لغو عملیات نظامی این کشور علیه عناصر داعش در سوریه را که قرار بود فردا آغاز شود، لغو کرد.

گزارشگر شبکه الحدث گفت: طرح عراق برای دخالت نظامی علیه داعش در سوریه، عملی نخواهد شد. نخست وزیر عراق عملیات نظامی را که قرار بود دوشنبه علیه بقایای داعش در استان دیرالزور آغاز شود، لغو کرد. بغداد نیروهای نظامی خود را در دو استان الانبار و نینوا برای این عملیات نظامی بسیج کرده بود. این عملیات نظامی از حمایت نیروهای بسیج مردمی برخوردار بود، اما عادل عبدالمهدی تصمیم گرفت این عملیات را به دلایل متعدد لغو کند.

در ادامه این گزارش آمده است: حفظ قدرت عراق فقط برای تامین امنیت مرزها، نیاز نبودن به درگیر کردن نیروهای عراقی در نبردهایی خارج از خاک این کشور، نگرانی درباره تاثیر منفی عملیات نظامی بر تلاش ها برای توسعه اقتصادی در عراق و پیامد این نبردها بر اوضاع داخلی عراق از جمله دلایل اتخاذ این تصمیم عادل عبدالمهدی است. هدف از عملیات نظامی، تسلط نیروهای عراقی بر پایگاه های اصلی داعش در سوسه، هجین و المراشد در شرق و شمال سوریه بود. این مسئله می تواند عراق را در رویارویی با نیروهای کُرد، داعش و گروه های مسلح سوری قرار دهد و حتی امکان برخورد بین آنها با گشتی های ترکیه در مرزها وجود داشت.

انتهای پیام/

نظر شما