شناسهٔ خبر: 30712724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سعیدی در گفت و گو با خانه ملت مطرح کرد؛

طرح استانی شدن انتخابات در صورت بررسی به موقع در سال 98 اجرایی می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:اگر این طرح به موقع بررسی و به شورای نگهبان فرستاده شود و نظر خود را پیرامون این طرح ارائه دهند؛قطعا ادر انتخابات 98 اجرایی می شود اما اگر با تاخیر این موضوع انجام شود شاید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی کارایی نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات،گفت:استانی شدن انتخابات گامی مثبت به جهت اینکه نمایندگانی در سطح  ملی انتخاب می شوند و تلاش های خود را از بخشی نگری به سطح ملی گسترش می دهند.

وی ادامه داد:در این برهه از زمان مجلس شورای اسلامی بایستی وقت خود را بر روی مسائل ملی صرف کند تا بتوانند به آن نقش ریل گذاری که یکی از وظایف اصلی نمایدگان مجلس است؛ دست پیدا کنند.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: عمده مسائل و موضوعاتی که  در حال حاضروقت نمایندگان را می گیرد مربوط به حوزه ی انتخابیه به خصوص روستا ها و شهر ها و بخش های مختلف است که رسیدگی به این موضاعات از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی کشور می باشد؛ اما به تدریج به سمت نمایندگان مجلس سوق پیدا کردند ونمایندگان به اجبار باید بیشتر وقت خود را به این کارها اختصاص دهند در حالی که وظایف نمایندگان چیز دیگری است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر نمایندگان بخواهند به مسائل جزئی تر ورود کنند؛قطعا این موارد مشکلاتی را ایجاد می کندکه هزینه هایی را برای کشور در بر خواهد داشت؛اما با طرح استانی شدن انتخابات این مسائل کم رنگ تر می شوند و وقت نمایندگان بیشتر صرف مسائل کلان کشور خواهد شد.

سعیدی با اشاره به اینکه در طرح استانی شدن انتخابات چه کسانی به مجلس راه پیدا می کنند،اظهار کرد: در شیوه استانی شدن انتخابات کسانی پیروز انتخابات می شوند که تفکر ملی و چهره های شرشناس همان استان باشند و افرادی هستند که دارای تجربه کافی،قدر ت بینش،تفکر استراتژیک و همچنین دید وسیع در موضوع ملی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال این وجود دارد؛که این طرح در انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی اجرایی شود،تصرح کرد:اگر این طرح به موقع بررسی و به شورای نگهبان فرستاده شود و نظر خود را پیرامون این طرح ارائه دهند؛قطعا ادر انتخابات 98 اجرایی می شود اما اگر با تاخیر این موضوع انجام شود شاید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی کارایی نداشته باشد./

پایان پیام

 

نظر شما