شناسهٔ خبر: 30712699 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گودرزی هشدار داد:

احتمال تولد سلطان‌‎های جدید در بازار کالاهای اساسی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس با اشاره به اختصاص مبلغ 14 میلیارد دلار با نرخ 4200 تومان برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: اگر نظارت در این حوزه وجود نداشته باشد، منجر به تولد سلطان‌های جدید در بازار کالاهای اساسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برنامه دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق‌ها در سال 98، اظهار کرد: امروز قشر مهمی از جامعه حقوقی کمتر از  2 یا 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی این رقم، عدد بسیار کمی است لذا افزایش 20 درصدی حقوق نباید برای همگان ملاک عمل دولت قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها باید به نحوی باشد که اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه از این افزایش حقوق سهم بیشتری ببرند و در واقع میانگین افزایش حقو‍‌ق‌ها 20 درصد شود،  افزود: کمیسیون تلفیق در نظر دارد افزایش حقوق‌ها به نحوی باشد که برای مثال فردی که زیر 2 یا 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرد افزایشی بیشتر از 20 درصد را داشته باشد و فردی که حقوق‌های بالا دریافت می‌کند، کمترین سهم از این افزایش حقوق را ببرد.

گودرزی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از موضوعات مهمی که در کمیسیون تلفیق پیگیری می‌شود، موضوع تأمین کالاهای اساسی بوده که در این ارتباط دولت در لایحه بودجه از محل فروش نفت، 14 میلیارد دلار با نرخ 4200 تومان را به تأمین کالاهای اساسی اختصاص داده است.

وی ادامه داد: حال اگر این میزان ارز به قیمت نیما یعنی رقمی حدود 8 هزار تومان در بازار فروخته شود، مابه تفاوت آن 56 هزار میلیارد تومان میشود که اگر نظارت دقیقی در این حوزه و برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد، سلطان‌های دیگر مانند سلطان سکه و کاغذ متولد خواهند شد.

موافقت مشروط کمیسیون تلفیق با اختصاص دلار 4200 به کالاهای اساسی

گودرزی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق به شرطی با این موضوع موافقت خواهد کرد که دولت به ما اطمینان خاطر دهد که این مبلغ به هدف اصابت می‌کند لذا باید نظارت جدی در این حوزه وجود داشته باشد.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در تلفیق بودجه 98 مجلس یادآور شد: هدف ما این است که اگر قرار است رقمی معادل 56 هزار میلیارد تومان از جیب مردم صرف کالاهای اساسی شود، این عدد در جهت حمایت از تأمین کالاهای اساسی مصرف شود به نحوی که هدف تعریف شده محقق گردد و نهایتا مانع افزایش قیمت کالاهای اساسی شود و بدین گونه نباشد که از یک طرف این رقم اختصاص یابد و از طرف دیگر با افزایش قیمت‌ها مواجه باشیم./

پایان پیام

نظر شما