شناسهٔ خبر: 30712677 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

۴۰سالگی انقلاب:

در حوزه سلامت جزء 10 کشور اول جهان هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: فناوری‌های جدید باعث شده که به غربی‌ها بی‌نیاز شویم لذا هرگاه غربی‌ها تصمیم می‌گیرند علیه ایران فعالیتی را انجام دهند، تیرشان به سنگ می‌خورد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل حسن بیکی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب در چهار مولفه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تقسیم بندی می‌شود گفت: شاهد این هستیم که ایران قبل از پیروزی انقلاب، به آمریکا وابسته بود و آنچه را که آمریکایی‌ها برای ملت ایران انشا می‌کرد، شاه و دولت آن را اجرا می‌کردند اما با ظهور انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ایران، سلطه از دوش مردم برداشته شد و ملت خودشان سرنوشت را در دست گرفتند و قانون اساسی، تشکیل دولت، مجلس و قوه قضاییه صورت گرفت.

امروز ایرانی به عنوان ملتی غیور، عالم و آگاه به صورت یکپارچه در برابر خواسته‌های به ناحق و مضحک آمریکایی‌ها ایستادند

نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر تمام امکانات موجود برای ارتقاء سطح کشور به کار گرفته شد. در دوران گذشته روستاها روز به روز به سمت نابودی و شهرها به سمت محدودیت می‌رفت. همچنین تبلیغات دشمن بر این بود که جمعیت جوان از کشور ایران به کشورهای غربی انتقال پیدا کنند و برای این کار نیز شعاری در نظر گرفته بودند، اینکه ایرانیان عقب افتاده هستند و باید برای رسیدن به جامعه مدرن در غرب سکونت کنند؛ این مشکل به دلیل دو مولفه بود. مولفه اول این سرزمین ایران و ژئوپولتیک ایران بود و مولفه دوم معادن عظیم و در راس آنها نفت و گاز بود چراکه بتوانند بر این منابع عظیم تسلط داشته باشند لذا این انقلاب بر همه نقشه‌های آمریکایی‌ها خط بطلان کشید.

برای خودکفایی ابتدا روستاها باید آباد شود

وی تصریح کرد: ملت ایران به این جمع‌بندی رسیدند که در کشور خودشان می‌توانند جزء یکی از کشورهای مقتدر، بزرگ، صاحب‌رای و قدرت بین‌المللی شوند. یکی از نکاتی که در آغاز پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی فرمودند این بود که باید خودکفا شویم و برای این خودکفایی باید ابتدا روستاها آباد شود چراکه اگر روستا آباد شود آن وقت می‌توانیم ادعا کنیم که کشوری هستیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و به دیگر کشورها به ویژه ابرقدرت‌ها نیازی نداریم.

تولید محصولات کشاورزی به 122 تن رسیده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس دهم با بیان اینکه در آن زمان جهاد سازندگی تشکیل شد و به دنبال آن نهضت احیای روستاها ایجاد شد عنوان کرد: امروز شاهد این هستیم که در بخش کشاورزی تولید از 27 میلیون تن به 122 میلیون تن رسیده است، همچنین در بخش‌های مختلف نیز شاهد خودکفایی هستیم و به همین جهت امروز جهان غرب نمی‌تواند نظریات خود را  بر ملت ایران تحمیل کند چراکه ایران به خودکفایی رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند کشورها را به جان هم بیندازند و با ایجاد جنگ‌های گوناگون، اموال و ثروت ملت‌ها را به غارت می‌بردند و در کنار آن جهت تامین امنیت کشورها، سلاح می‌فروختند و یا از مسیر امنیتی جهت تامین امنیت کمک می‌کردند.

بنیه دفاعی کشور 100 درصد متکی به جوانان و دانشمندان ایرانی است

وی اظهار داشت: بنابراین سخن امام بر جان و دل مردم و جوانان نشست جوانان و دانشمندان حرکتی را آغاز کردند که امروز بنیه دفاعی ما 100 درصد متکی به جوانان و دانشمندان ایرانی است. کشوری که در آن زمان زیر سلطه آمریکا می‌توانست امنیت را برقرار کند اکنون از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. اکنون جمهوری اسلامی جزء بازیگران اصلی بین‌المللی است و با آرامش، صلح و ثبات به همه کشورهای منطقه کمک می‌کند و نظر جمهوری اسلامی در بعد فرهنگی و هم در بعد اعتقادی مورد قبول همه ملت‌های ستمدیده و مظلوم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه پزشکی تصریح کرد: در گذشته هر کسی که پول نداشت ، امکان خروج وی از ایران برای درمان فراهم نمی‌شد و در نتیجه سرنوشت او مرگ بود اما امروز شاهد این هستیم که در بخش بهداشت و درمان دانشمندان ایرانی اقدامات عظیمی انجام دادند و جزء 10 کشور اول جهان هستیم به طوری‌که در این راستا از دیگر کشورها برای معالجه به ایران می‌آیند و از درمان بومی ایران استفاده می‌کنند.

حسن بیکی اظهار داشت: در گذشته 6 میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم که زیر نظرمتخصصان ایران این کار انجام نمی‌شد بلکه در آن مقطع زیر سلطه آمریکا بودیم و شاهد بودیم که تکنسین‌ها و متخصصان ایرانی همواره گوش به فرمان آمریکا بودند؛ در آن زمان با جمعیت 30 میلیونی، مقدار بسیار محدودی  فقط در اختیار ملت ایران بود و باقی آن به عنوان اینکه نفت را غربی‌ها کشف کردند از چنگ ملت ایران درمی‌آوردند.

تولید بالغ بر 750 هزار بشکه میعانات گازی در کشور

وی عنوان کرد: امروز شاهد تولید 850 میلیون متر مکعب گاز هستیم  که معادل 5 میلیون و 261 هزار بشکه نفت می‌شود و بالغ بر 4 میلیون 200 هزار بشکه نفت خام تولید می‌کنیم که 2 میلیون مصرف داخلی و 2 میلیون صادرات داریم. همچنین بالغ بر 750 هزار بشکه میعانات گازی داریم که تولیدکنندگان همگی ایرانی هستند و حتی یک نیروی خارجی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ما وجود ندارد.

نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از طرف دیگر امروز شاهد این هستیم که مصرف داخلی از طرف دانشمندان داخلی، تولید می‌شود و فناوری‌های جدید باعث شده که به غربی‌ها بی‌نیاز شویم لذا هرگاه غربی‌ها تصمیم می‌گیرند که علیه ایران فعالیتی را انجام دهند، تیرشان به سنگ می‌خورد .

امروز انقلاب، فرهنگ و مذهب جمهوری اسلامی برای دیگر کشورها الگو شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث هسته‌ای 13 سال مذاکره داشتیم اما در نهایت نتانیاهو در سازمان ملل حضور پیدا کرد و در آنجا دایره‌ای را نشان داد و اعلام کرد که متخصصان ایرانی به جایگاه اعلایی رسیدند که اسرائیل احساس خطر می‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد این هستیم که ملت ایران یکپارچه در برابر آمریکا شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است را سر دادند افزود: حضور مردم در خیابان‌ها و مجامع عمومی باعث شد که آمریکایی‌ها عقب‌نشینی کنند و این حق را به ملت ایران در غالب برجام بدهند.

غربی‌ها به دنبال القاء خودباختگی به مردم ایران بودند

حسن بیکی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: در گذشته شاهد خطرات عظیمی در حوزه فرهنگی بودیم چراکه کشور بزرگی هستیم که بالغ بر 7 هزار سال قدمت دارد و همواره غربی‌ها در طول تاریخ تلاش کردند تا فرهنگ ملت را تغییر دهند و آداب و رسوم را از ما بگیرند و لذا یک از خودباختگی را به ما تحمیل کنند. اما با ظهور انقلاب اسلامی، همدلی، یکپارچگی و به خود آمدن و احساس غرور کردن در بین ملت ایران ایجاد شد.

وی ادامه داد: در همه زمینه‌ها ملت ایران صاحب افتخارات گوناگون شدند و این موضوع نیز باعث شد تا قانون اساسی از قرآن گرفته شد و ما به عنوان یک ملت مسلمان تلاش کردیم تا آیات قرانی را در ایران اجرا کنیم که این کار از قانون اساسی و قوانین دیگر جامعه گسترش پیدا کرد و باعث شد که امروزه جمهوری اسلامی یکپارچه شود و همه حول یک جمله و آن هم کلمه جمهوری اسلامی ایران گرد آمدیم و نفوذ غرب غیرممکن شده است. امروز ایرانی به عنوان ملتی غیور، عالم و آگاه به صورت یکپارچه در برابر خواسته‌های به ناحق و مضحک آمریکایی‌ها ایستادند.

غنا بخشیدن به احکام اسلامی، جامعه ایده‌آل‌تری می‌سازد

حسن بیکی عنوان کرد: هر چه بتوانیم به احکام اسلامی غنا ببخشیم، می‌توانیم به جامعه ایده‌آل‌تری برسیم و از طرفی مدینه‌فاضله‌ای که در قانون اساسی و ذهن مردم وجود دارد اجرایی کنیم چراکه این مدینه فاضله می‌تواند برای ملت‌های دیگر جاذبه بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات فرهنگی از اجتماعی جدا نیست افزود: در حوزه اجتماعی امروز شاهد همدلی و همگرایی بین همه ملت ایران در حال افزایش است و در کنار یکدیگر با یک انظباط می‌نشینیم و خوشبختانه در بحث اجتماعی، ایرانی‌ها امروز همه خود را یک ایرانی می‌دانند و هیچکسی خود را جزء اقوام گوناگون نمی‌داند. در مجلس شورای اسلامی نیز شاهدیم که 290 نماینده هم در بحث‌های مذهبی و هم در مباحث قومی به صورت یک جامعه یکپارچه هستند.

با ظهور انقلاب اسلامی، همدلی، یکپارچگی و به خود آمدن و احساس غرور کردن در بین ملت ایران ایجاد شد

نماینده مردم دامغان در مجلس تصریح کرد: در مباحث اجتماعی الگو، یک الگوی ایرانی است و اگر در سطح کل کشور نیز مشاهده کنیم می‌بینیم که در کنار هم به گونه‌ای قرار گرفتیم که هیچ تشخیص و تمایزی وجود ندارد و تُرک و بلوچ و فارس یکی و همه یکپارچه هستند و این مسئله نیز باعث شده تا آثار انقلاب اسلامی و تفکر امام راحل و قرآن در جامعه حاکم باشد.

وی ادامه داد: امروز هر ایرانی اگر در هر نقطه‌ای از جهان وارد شود به عنوان یک ایرانی مطرح است و غرور، عظمت و جایگاه ایرانی بر 7 میلیارد جمعیت دنیا ثابت شده که ایران یک ملت برجسته است و زیر بار سلطه آمریکا نرفته و نخواهد رفت.

ایران قدرت اول منطقه است

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: فرهنگ و مسائل اجتماعی ایران در منطقه تاثیر بسزایی داشته به طوری که ایران به عنوان قدرت اول منطقه شناخته شده است. قدرتی که مقاومت حول این قدرت جمع شده و رهبر ما برای همه ملت‌ها مایه عظمت و افتخار است و همه آن را به عنوان امام خمینی می‌شناسند حتی رزمندگان، سرداران و ملت ما نیز همواره در پیش چشم مردم منطقه به عنوان یک ملت بزرگی است که همواره 40 سال در برابر آمریکا ایستاده و خم به ابرو نیاورده و همیشه سختی‌ها را به پیشرفت تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد این هستیم که برای چندمین بار آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بر ملت تحمیل کردند اما راه مقابله با تحریم‌ها نسبت به 40 سال گذشته بهتر شده چراکه اندیشمندان و بزرگان آمریکایی همواره به ترامپ خرده می‌گیرند که ترامپ فردی نیست که خود را تحمیل به ملت ایران کند. ملت ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار زور ترامپ نخواهد رفت و حتما تیر ترامپ به سنگ خواهد خورد./

پایان پیام

 

نظر شما