شناسهٔ خبر: 30712626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان فاروج:

واحدهای صنفی آجیل فروشان فاروج برای رفع سد معبر اقدام کنند

فاروج- دادستان عمومی و انقلاب فاروج با تأکید بر لزوم سامان دهی صنف آجیل فروشان و رفع سد معبر در این شهرستان به واحدهای صنفی متخلف هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت صفدری با انتقاد از وضعیت نابسامان سد معبر در فاروج، اظهار کرد: سد معبر در پیاده روهای شهر که عمدتا به واسطه کار و فعالیت روزمره توسط کسبه حادث می شود مدتی است مشکلات عدیده ای برای شهروندان به وجود آورده است.

صفدری افزود: بسیاری از مغازه داران از حد مجاز حریم خود خارج شده و با گسترش و توسعه سطح فعالیت خود در قسمت پیاده روی مقابل واحدهای صنفی خود عملا به حریم دیگران تجاوز می کنند، بنابراین ضرورت دارد بر روند فعالیت این مغازه داران دقیقا و مستمرا نظارت شود.

وی تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی باید حسب مورد متقاعد یا مجاب شوند که به صورت قانونی و صرفا در محدوده مجاز و قانونی محل کسب و کار خود اقدام به فعالیت کنند و پیاده روها را به هیچ وجه اشغال نکنند.

این مقام قضایی با هشدار جدی به واحدهای صنفی متخلف مبنی بربرخورد جدی با قانون شکنان بر ضرورت رفع سد معبر تأکید کرد و گفت: قانون برای همه یکسان است و با تمام بازاریانی که در پیاده روها برای شهروندان مزاحمت ایجاد کنند برخورد جدی و قانونی می شود.

صفدری با اشاره به رقابت ناسالم برخی بازاریان با یکدیگر، اظهار کرد: کسب روزی دست خداست و باید از بروز این گونه رفتارهای نامناسب جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: پیاده رو حق عمومی مردم است و با توجه به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری فاروج موظف است با هرگونه سد معبر ایجاده شده در سطح خیابان ها یا پیاده روهای شهری برخورد کند.

نظر شما