شناسهٔ خبر: 30712608 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لغو تولید هواپیماهای دو بدنه توسط استراتولنچ

شرکت استراتولنچ تداوم تعدادی از طرح های جاه طلبانه خود را بعد از درگذشت پل آلن موسس و مدیرعامل خود متوقف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، شرکت استراتولنچ تداوم تعدادی از طرح های جاه طلبانه خود را بعد از درگذشت پل آلن موسس و مدیرعامل خود متوقف کرده است.

از جمله این طرح ها می توان به تولید هواپیماهای غول پیکر با دو بدنه اشاره کرد که توانایی حمل راکت های فضایی را نیز دارند.

استراتولنچ با طرح های نوآورانه خود به یکی از پیشتازان عرصه هوا – فضا در آمریکا مبدل شده بود که با مرگ ناگهانی پل الن موسس این شرکت به حاشیه رانده شده است. پل آلن بیشتر به علت تاسیس شرکت مایکروسافت با همکاری بیل گیتس شهرت دارد،اما در سال های اخیر در صنعت هوانوردی و فضایی به شدت فعال شده بود.

از جمله ابتکار عمل های وی می توان به تولید نوعی موتور جدید برای راکت های فضایی اشاره کرد که می توانست سفرهای ماوراء جو را به تجربه ای ساده تر و لذت بخش تر مبدل کند.

تولید فضاپیماهای جدید این شرکت هنوز در مراحل اولیه مطالعاتی بودند و قرار بود اولین فضاپیما از این دست در سال 2022 به فضا پرتاب شود. البته تست اولیه موتور راکت تازه شرکت مذکور که سوخت آن ترکیبی از هیدروژن و اکسیژن است، اندکی قبل از مرگ پل آلن انجام شده بود. اما حالا اجرای همه این طرح ها متوقف شده و تنها قرار است بر روی تولید برخی هواپیماهای خاص تمرکز شود.

علاوه بر این 50 کارمند شرکت استراتولنچ اخراج خواهند شد و تنها 20 نفر برای پیگیری طرح های باقی مانده شرکت مذکور باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/ 

نظر شما