شناسهٔ خبر: 30712264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جمالی‌نژاد:

هزار و ٢٧٤ شهرداری و دهیاری‌ کشور برای برگزاری «جشن چهل سالگی انقلاب» دعوت شده‌اند

خبرگزاری میزان- معاون وزیر کشور گفت: از حدود هزار و ٢٧٤ شهرداری و دهیاری‌های مختلف کشور برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب دعوت کردیم و امسال در برنامه بندرعباس خیلی از وزرا و مسئولان از جمله وزیر کشور حضور پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -
هزار و ٢٧٤شهرداری و دهیاری‌های مختلف کشور برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب دعوت شده‌اندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مهدی جمالی‌نژاد در نشست «هم‌اندیشی با معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهر‌ها» که امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد، گفت: برای امنیت پایدار و توسعه پایدار یک مشخصه مهم به نام اقتدار نیازمندیم.

وی افزود: اگر کشوری اقتدار نداشته باشد نمی‌تواند در تحقق اهداف خود موفق باشد.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: وجود و تداوم اقتدار در هر کشوری سه قدرت می‌خواهد که اول قدرت خدادادی است که شامل بستر‌های توسعه مثل نفت، گاز، میزان بارندگی، شرایط ژئوپلتیک و تاریخ و فرهنگ غنی می‌شود.

وی افزود: مولفه دوم قدرت اقتصادی است و سوم اینکه اگر ما موفق شدیم بخاطر گفتمان امام راحل که مبتنی بر استکبار ستیری بود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: اگر در چهلمین سالگرد انقلاب فضای استکبار ستیزی در کشور هست و ادامه دارد، این عزم و همگرایی مردم را باوجود مشکلات اقتصادی می‌بینیم و تاکید می‌کنم این مهم بخاطر گفتمان انقلابی ماست.

معاون وزیر کشور خطاب به حاضران در جلسه یادآور شد: همین مولفه قدرت را در حوزه‌های کاری خود مد نظر بگیرید.

وی افزود: آنچه می‌تواند شهر را بانشاط و پویا نشان دهد، این است که برای اداره شهر‌های خود حرف جدید داشته باشیم در عرصه گفتمان سازی برای شهر‌ها وارد عمل شویم.

جمالی نژاد گفت: خوشبختانه کارکرد شهرداری‌ها عوض شده و غیر از فعالیت‌های عمرانی می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی کار کنند و موفق باشند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در شرایط جنگ تحمیلی مشکلات زیادی بود و امکانات کمی داشتیم، اما اعتماد مردم را هم داشتیم که خیلی مهم بود. در آن برهه، اعتماد بین مردم و مسئولان را داشتیم و این مهم امروزه کمی خدشه دار شده است و الان دشمن هم روی همین کار می‌کند.

وی یادآورشد: امسال برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر را در بندر عباس برگزارمی کنیم. در بندر عباس از یکم تا سوم بهمن یک نمایشگاه از دستاورز‌های نظام خواهیم داشت.

وی گفت: امسال استان هرمزگان را انتخاب کردیم و قصد داریم، تلاش شهرداری‌های مختلف را نشان دهیم. امسال برنامه‌ها متفاوت‌تر ازگذشته خواهد بود.

جمالی نژاد افزود: از حدود هزار و ٢٧٤شهرداری و دهیاری‌های مختلف کشور برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب دعوت کردیم و امسال در برنامه بندرعباس خیلی از وزرا و مسئولان از جمله وزیر کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها را در تمام نقاط شهر گسترش دهیم و در مناطق کمتر برخوردار نیز برنامه‌ها تسری یابد. زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در چهل سالگی و یایر برنامه هایتان را فراهم کنید.

جمالی‌نژاد بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از سالن‌ها و فرهنگسرا‌ها به معابر و فضا‌های باز شهر ببرید.

وی توصیه کرد: کار‌های موازی را حذف کنیم و بخش خصوصی را در کار‌های فرهنگی دخیل کنیم که در چابک کردن سازمان‌ها نیز موثر است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: شروع برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را دهه فجر امسال می‌گذاریم و برای نشاط اجتماعی در سال آینده چندین قله تعریف می کنیم تا اقدامات فرهنگی شایسته‌ای را به عزیزان تقدیم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما