شناسهٔ خبر: 30710967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

انتقاد لاریجانی از برخورد غیرقانونی با خبرنگار پرس‌تی‌وی: آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می‌سراید

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، از برخورد سبوعانه آمریکا با خبرنگار پرس‌تی‌وی انتقاد کرد و گفت: کمیسیون عمران باید حادثه سقوط هواپیما را پیگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 30 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دخت گرامی پیامبر(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) به ملت عزیز و نمایندگان محترم، گفت:حضرت  فاطمه زهرا(س) از زنان بلند مقداری است که در تاریخ بشریت نظیر نداشه و به قول شیعه و سنی آیه تطهیر بر شان پنج تنی نازل شد که فاطمه زهرا(س) نیز جزء آنان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مرحوم جلال الدین سیوطی در تفسیر المنصور روایت می‌کند که مراد از اهل بیت 5 تن یعنی پیامبر(ص) ، امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س) ، حسنین(ع) بودند و احمد بن حنبل از ام‎سلمه نقل می‌کند که رسول‌الله (ع)به فاطمه فرمود: همسر و فرزند خود را بیاور، وقتی آنها آمدند پیامبر کسایی فدکی بر روی دوش آنها انداخت و دست خود را بر روی شانه‌های آنها گذاشت و فرمود خدایا اینها آل محمد (ع)هستند و صلوات و برکات خود را بر محمد و آل محمد قرار ده که تو را باید ستایش و تمجید کنند و آیه تطهیر ا«ِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیرا» نازل گردید.

بزرگی در مکتب فاطمی به گذشت و فداکاری حاصل می‌گردد

وی ادامه داد: در مورد آیه مودت «ذَلِک الَّذِی یبَشِّرُ اللهُ عِبَادَهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا اَسْاَلُکُمْ عَلَیهِ اَجْرًا اِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَی وَمَن یقْتَرِفْ حَسَنَهً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا اِنَّ اللهَ غَفُورٌ شَکُورٌ» در تفسیر مجمع‌البیان در مورد این آیه حدیثی از رسول‌الله نقل شده است که فرمود خداوند متعال و انبیاء(ع) را از درخت‌ها‌ی مختلفی آفرید و من و علی را از یک درخت خلق کرد و من ریشه درخت بودم و علی تنه درخت است و فاطمه مایه و حسنین میوه و پیروان ما برگ‌های آنها خواهند بود.

دکتر لاریجانی افزود: پس هر که به شاخه‌هایی از شاخه‌های این درخت دست یابد نجات یافته و هر که آن را ترک کند هلاک گردد، اگر بنده‌ای از بندگان خدا سال‌ها خدا را عبادت کند سپس هزار سال دیگر و باز هم هزار سال دیگر به عبادت بپردازد ولی دوستدار ما نباشد خداوند او را با صورت در جهنم می‌اندازد و سپس این آیه را تلاوت نمود  «قُل لَّا اَسْاَلُکُمْ عَلَیْهِ اَجْرًا اِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَی وَمَن یَقْتَرِفْ حَسَنَهً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا اِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ».

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بزرگی مقام آن بانوی برگزیده خدا به حدی است که آیه در مقام ایشان و اهل بیت نازل گردید؛ «اِنَّ الْاَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَاْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً   عَیْناً یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ یُفَجِّرُونَها تَفْجِیراً ».

دکتر لاریجانی یادآور شد: زمخشری در تفسیر کشاف از ابن عباس داستان بیماری حسنین و سفارش پیامبر به امام علی جهت شفای این دو عزیز و نذر برای شفا نقل می‌کند؛ فاطمه زهرا 3 روز نذر روزه می‌کند و اینکه هر بار موقع افطار مسکین یا یتیم یا اسیری آمدند و ایشان افطار را به آنها اهدا کردند و روز سوم پیامبر وارد شد و آنها را دید که فاطمه در محراب است و آیه ابرار نازل گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بزرگی در مکتب فاطمی به گذشت و فداکاری حاصل می‌گردد. سختی‌ها کلید پیروزی‌ها است، تحمل ناگواری‌ها در زندگی آن بزرگوار صحنه‌های تاریخی را برای پیروان آن حضرت ورق زد. امروز که ملت ایران شیفته آن حضرت هستند سربلندی خویش را در صراط فاطمی می‌دانند.

انتقاد از برخورد سبوعانه آمریکا با خبرنگار پرس‌تی‌وی/ آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می‌سراید

وی در ادامه را رفتار سبوعانه رژیم آمریکا نسبت به خبرنگار پرس تی وی یادآور شد:  برخورد غیرقانونی با این خبرنگار نشانگر آن است که آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می‌سراید و خود به سبک دولت‌های پیرو خود در برخورد با خاشقچی ملتزم است. اگر حوادث بسیار ضعیف‌تر از سنخ آنچه در آمریکا نسبت به این خبرنگار یاد در فرانسه نسبت به تظاهرکنندگان در ایران رخ داده بود، کوس دفاع از حقوق بشر گوش آدمیان را کر می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این هم نمونه دیگر از سیاست‌ورزی دروغین در صحنه بین‌المللی است که خشونت حکمرانی خود را در لفافه الفاظ فریبکارانه مخفی نماید.

کمیسیون عمران علت سقوط هواپیمای اخیر را پیگیری کند

دکتر لاریجانی در ادامه سقوط هواپیمایی که در جهت خدمت به هموطنان رخ داد، گفت: حادثه سوزناک و متاثرکننده‌ای بود و به همه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال علو درجات برای آن عزیزان آرزومندیم .

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون عمران مجلس رسیدگی به این امر و علت سقوط را به طور جدی دنبال کند و برای پیشگیری از این حادثه پیشنهادات لازم را با دستگاه‌های اجرایی پیگیری نماید.

نظر شما