شناسهٔ خبر: 30708926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

عکس‌های سیاه و سفید خالق کلاه قرمزی بر دیوار آتبین

همشهری آنلاین: حمید جبلی بازیگر، کارگردان، دوبلور و نویسنده که بسیاری این سالها نام او را با عروسک محبوب کلاه قرمزی عجین شده می‌دانند عکاسی را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده است و حالا در حوالی ۶۰ سالگی‌اش نمایشگاهی را با عنوان ماسوله ۶۷ در گالری آتبین به نمایش گذارده است. 

صاحب‌خبر -

جبلی به گقته خودش برای بازی در فیلم «ای ایران» ناصر تقوایی است که در سال ۱۳۶۷ به ماسوله سفر می‌کند؛  تغییر فصل موجب می‌شود عوامل این فیلم یک سال در آن منطقه بمانند و او هم که دوربین عکاسی همراهش بوده از فیلم و فضای ماسوله عکاسی می‌کند.

درنمایشگاه ماسوله ۶۷ ،۳۰ فریم عکس  روی دیوار رفته است،در این تصاویر زندگی مردم، بازار ماسوله و منظره‌های در مه فرو رفته این شهر توریستی دیده می‌شود.او ترجیح داده ماسوله را بدون رنگ (سیاه و سفید) به تصویر بکشد و با سایه‌ها و بافت‌ها حرف خود را بزند.  ماسوله‌ای که جبلی به تماشا گذاشته بسیار دست نخورده‌تر از آن چیزی است که این روزها می‌شود دید.

این مجموعه عکس‌ها کتاب هم دارد؛ کتابی که ۷۰ فریم از ماسوله را به روایت حمید جبلی در خود جای داده است و برای فروش در گالری عرضه می‌شود.

نمایشگاه عکس حمید جبلی تا ۹ بهمن ماه در گالری آتبین برپاست. این گالری در خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما