شناسهٔ خبر: 30708328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ترامپ مدعی شد: ما به نیابت از روسیه، ایران، سوریه و عراق با داعش می جنگیم!

ترامپ بار دیگر بر ضرورت بازگرداندن نظامیان آمریکایی از سوریه به کشورشان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت بازگرداندن نظامیان آمریکایی از سوریه به کشورشان تأکید کرد.

ترامپ پیش از ترک کاخ سفید برای دیدار با خانواده های نظامیانی که در انفجار شهر«منبج» در روز چهارشنبه هفته گذشته کشته شدند این سخنان را به زبان آورد.

ترامپ با اشاره به  وجود«تعداد کوچکی» از عناصر داعش در سوریه مدعی شد:« ما با داعشی ها به نیابت از روسیه،ایران،سوریه، عراق و دیگر کشورها(...) می جنگیم و می خواهیم شهروندان مان را به وطن خود بازگردانیم، این را از زمان تبلیغاتم برای انتخابات تا با امروز می گفتم.»

ترامپ تصریح کرد که دیدار با خانواده های نظامیانی که در انفجار منبج کشته شدند برایش دشوار است.

وی در ادامه گفت که ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن «99 درصد از توان گروه داعش» را در سوریه از بین برده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار روز چهارشنبه در شهر منبج در شمال سوریه و کشته شدن 5 نظامی آمریکایی را به عهده گرفت.

ترامپ در کاخ سفید و پیش از ترک آن به خبرنگاران گفت که قصد دارد با خانواده های نظامیان کشته شده دیدار کند و این دیدار دشوارترین کاری است که یک رئیس جمهور باید انجام دهد.

پایگاه نظامی« دوفر»مکان سنتی برای استقبال از جنازه های نظامیان آمریکایی است که در خارج از این کشور کشته می شوند.

ایالات متحده آمریکا بر این باور است که داعش پشت حمله ای است که منجر به کشته شدن پنج نظامی آمریکایی در منبج شد.

ترامپ ماه گذشته از قصد کشورش برای خروج نیروهایش از سوریه به شکل سریع خبر داد اما از آن زمان به تا کنون تأکید می کند که خروج به سرعت صورت نمی گیرد و هدفش از این موضع گیری نیز تلاش برای تضمین امنیت همپیمانان کرد در شمال سوریه است که با احتمال حمله ترکیه مواجه هستند.

ترامپ به خبرنگاران همچنین گفت که سیاست اش درباره سوریه پیشرفت داشته است اما همچنان کار زیادی برای نابودی اهداف داعش باقی مانده است. وی از برنامه هایش برای خروج از سوریه حمایت کرد.

ترامپ گفت:« سیاست به شکل بسیار خوبی پیش می رود لیکن زمانی که من قدرت را به دست گرفتم اوضاع کاملا به هم ریخته بود. اما باید از خودت بپرسی: ما عناصر داعش را به نفع روسیه،ایران،سوریه، عراق و به نفع کشورهای دیگر می کشیم. در مرحله خاصی می خواهیم فرزندان مان را به خاک میهن بازگردانیم.»

 

انتهای پیام

نظر شما