شناسهٔ خبر: 30708186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ترامپ: دیوار مرز مکزیک آثار زیست محیطی ندارد / ساخت دیوار‌ها هرگز غیرقانونی نیست / اینکه می‌گوید دیوار‌ها امنیت آفرین نیستند، نظری چپگرایانه است

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که می‌گفت: پیشنهاد جدیدی برای حل بحران تعطیلی بخش‌های دولت و دیوار مرز‌های جنوبی دارد، بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر اختصاص ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت حصار فولادی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که می‌گفت: پیشنهاد جدیدی برای حل بحران تعطیلی بخش‌های دولت و دیوار مرز‌های جنوبی دارد، بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر اختصاص ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت حصار فولادی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ عصر شنبه در سخنرانی فوق العاده‌ای که برای بحران خود ساخته درباره دیوار مرزی سخن می‌گفت، از رئیسان جمهوری پیشین خود انتقاد کرد و گفت: نظام مهاجرتی ما در دهه‌های گذشته معیوب بوده است. هیچ رئیس جمهوری کار درستی انجام نداد و الان نتایج آن را می‌بینیم.
وی با بیان اینکه در مرز‌های جنوبی آمریکا بحران بشری و امنیتی وجود دارد که نیازمند اقدام فوری است، افزود: کودکان بسیاری توسط قاچاقچیان انسان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و از هر سه زن، یک نفر هدف تجاوز جنسی واقع می‌شود. تقریبا هر روز ۵۰ مهاجر به بخش‌های رسیدگی فوری منتقل می‌شوند.
رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به بحران مواد مخدر در آمریکا که سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار هزینه دارد و شهروندان زیادی را به کام مرگ می‌فرستد، اظهارکرد: سطح درآمد‌ها با مهاجرت غیرقانونی کاهش می‌یابد و فقدان کنترل درست مرز‌ها راهی برای ورود خلافکاران به آمریکا است.
ترامپ تاکید کرد: من در دوران مبارزات انتخاباتی وعده دادم که این مساله را حل کنم و بر تحقق آن ایستاده ام. این مشکلات حل می‌شود، اما شرط آن داشتن شهامت سیاسی است. همه در واشنگتن باید متحد و از دو حزب به هم نزدیک شوند.
وی با بیان اینکه اکنون زمان غلبه بر ترس است تا به یک تفاهم برسیم، تصریح کرد: به استناد اطلاعات متخصصان امنیت داخلی، بحران انسانی در مرز‌ها به یک تراژدی تبدیل شده است. من با بسیاری از دمکرات‌ها صحبت وسعی کردم در برنامه خود نظرات آن‌ها را هم لحاظ کنم.
رئیس جمهوری نظری که می‌گوید دیوار‌ها امنیت آفرین نیستند را نظرات چپگرایانه دانست و با تاکید بر اینکه دیوار‌ها هرگز غیرقانونی نیست، گفت: در این پیشنهاد، ۸۰۰ میلیون دلار برای کمک انسانی، ۸۰۵ میلیون دلار برای جلوگیری از ورود مواد مخدر، به کارگیری ۲ هزار نیروی امنیتی و ۷۵ قاضی در امر مهاجرت تا به ۹۰۰ هزار درخواست رسیدگی کنند؛ در نظر گرفته شده است.
ترامپ با تاکید بر اینکه سوء استفاده از کودکان باید متوقف شود و مهاجران می‌توانند از این پس از کشور خود درخواست مهاجرت بدهند، بار دیگر خواستار اختصاص بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای دیوار مرزی شد.
وی در پاسخ به این نظر که این دیوار آثار زیست محیطی دارد، اظهار کرد: این یک حصار فولادی است که از دو طرف قابل مشاهده است. الان ۱۱۵ مایل در حال ساخت است و برای سال ۲۰۱۹ می‌خواهیم ۲۳۰ مایل دیگر را بسازیم.
رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: با این دیوار، معضل مواد مخدر کاهش می‌یابد و تبهکاران نمی‌توانند به آسانی وارد آمریکا شوند. یک حصار فولادی می‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.
ترامپ در یک چرخش مشهود که ناشی از روحیه معامله گرانه وی است، قانون موسوم به داکا را به میان کشید و گفت: ما به فرزندان مهاجران غیرقانونی موسوم به داکا در دو بازه سه ساله اجازه اقامت می‌دهیم. کنگره در این مدت می‌تواند قانون مهاجرتی را اصلاح کند.
ترامپ پیش از این خواستار لغو قانون داکا و سلب تابعیت فرزندان مهاجران غیرقانونی در آمریکا شده بود. این قانون در دوره باراک اوباما برای حل بحران اقامت غیرقانونی و طولانی مدت این افراد در آمریکا تصویب شده بود.
وی خواستار تفاهم دمکرات‌ها بر سر این پیشنهاد شد تا به این ترتیب با تصویب بودجه درخواستی وی، به تعطیلی بخشی از دولت پایان دهند.
رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اختلاف با دمکرات‌ها بر سر بودجه دیوار مرزی، بخشی از دولت را تعطیل کرد که اکنون بیست و هشتمین روز خود را سپری می‌کند.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این سخنرانی ترامپ اعلام کرد که این سخنرانی، پیشنهاد جدیدی ندارد و ترامپ همچنان بر خواسته‌های غیر منطقی خود تاکید می‌کند.
به دنبال برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ۱۵ آبان، دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان توانستند اکثریت را به دست آورند و پیش بینی‌ها حاکی از افزایش اختلافات میان کنگره و کاخ سفید بود.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما