شناسهٔ خبر: 30707268 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

برانکو ایوانکوویچ: تمجید من از مربی عراق؟ این حرف ها خنده دار است؛ پرسپولیس انتخاب خوبی برای ترابی بود

رضا حسین زاده

سرمربی پرسپولیس به حواشی پیش آمده واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- حواشی بین کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ در اوج خود قرار دارد و همچنان صحبت های سرمربی پرتغالی تیم ملی در محافل ورزشی بازتاب دارد. برانکو ایوانکوویچ که یک طرف این جنجال ها قرار دارد در گفت و گویی درخصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت. او در مورد این حاشیه ها حرف زد و همچنین درخصوص تیمش نیز به صحبت پرداخت.

وی در مصاحبه با روزنامه گل در خصوص اینکه کی روش از او گلایه کرده بود که چرا از مربی تیم ملی عراق تعریف و تمجید کرده است گفت:

اصلا شعار AFC این است که فوتبال با هم. فوتبال مردم را به هم متصل می کند. من خیلی خوشحال می شوم که با همکارانم دیدار می کنم. این یک ارتباط معمول و نرمال بین ورزشکاران است. من وقتی همکارانم را می بینم با آن ها گفت و گو می کنم. با نیکو کواچ من تقریبا هفت سال کار کردم. زمانی که من مربی دینامو زاگرب بودم قرار بود به تیم من بیاید اما به یوونتوس رفت. 

من مربی عراق را بیش از 30 سال است که می شناسم. ارتباط خوبی با یکدیگر داریم. من احترام می گذارم به ایشان به عنوان یک مربی. چون در تیم ملی جوانان ما نیز نتایج خوبی کسب کرده است. من یادآوری کردم که ایشان سرمربی امارات هم بوده است و خیلی خوب فوتبال آسیا را می شناسد و در جام ملت های قبلی نیز سرمربی بوده است.

هر دفعه کسی را ببینم که لایق تمجید است او را تمجید می کنم. حالا هر کسی که باشد. برای من خنده دار است این واکنش ها.  فقط می توانم بگویم که خنده دار است. مسخره است برای من. مثل اینکه 2 تا بچه با هم دعوا می کنند و یکی از آن ها می گوید بابای من از بابای تو قوی تر است.

وی درخصوص مقایسه جام ملت هایی که خود سرمربی ایران بوده است با جام ملت های فعلی گفت:

من فکر می کنم آن موقع بهتر بود. چون کره بهترین تیم تاریخش را داشت و ژاپن بین هشت تیم برتر بود و چین نیز در جام جهانی حضور داشت و عربستان سعودی نیز بهترین نسل خود را داشت و خیلی سخت تر بود. حتی بحرین هم بهترین تیم خودش را داشت.

وی درخصوص خرید ماریو بودیمیر و وضعیت خرید های پرسپولیس گفت:

ما بازیکنی را گرفتیم که به آن نیاز داریم و می تواند به ما کمک کند و قیمت آن نصف قیمت منشا است. خدا را شکر الان تیم را بستیم. با نادری خط دفاع را کامل کردیم و احسان حسینی نیز خیلی خوب پیشرفت می کند. در خط هافبک نیز بازیکنانی گرفتیم که کیفیت و زیبایی بازی ما را بیشتر خواهند کرد. سروش، ترابی و شریفی را گرفتیم. عالیشاه نیز هست و از او هم در خط هافبک و هم در حمله می توان استفاده کرد. خیلی مهم است که نیمکت قدرتمندی داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه می گویند ترابی می توانست به اروپا برود و در تیم بهتری نسبت به پرسپولیس بازی کند گفت:

مهم نیست که بعضی ها می گویند که پرسپولیس برای ترابی کوچک است اما عقیده من این است که ترابی انتخاب خوبی داشت و پرسپولیس نیز می تواند یک سکوی پرتاب برای او باشد. چون اینجا می تواند بازی خود را به خوبی نشان دهد.

وی افزود:

این را هم یادم نرود که می گویند که ما فقط با ستاره ها کار می کنیم. خودتان می بینید که ما در قطر یک روز آزاد نداریم و هر روز داریم کار می کنیم. آن هم بدون استراحت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه هواداران پشت سر او هستند و می گویند "هر چه برانکو بگوید" گفت:

شاید به این باور رسیدند در طی چهار سال گذشته که نیت من انتخاب بهترین ها برای باشگاه است و هیچ نظر سو و بدی ندارم و وقتی یک بازیکنی را که می خواهم بیاورم در مورد آن تحقیق می کنم.

برانکو همچنین در مورد منشا نیز گفت:

من از منشا تشکر کردم و قدردانی کردم بخاطر زحماتی که کشیده است. به او گفتم که من انتظار بازی بهتری از او داشتم و به دنبال راه حل بهتری هستم. همانطور که من قبلا گفتم اینجا پرسپولیس است و ما به دنبال بهترین ها هستیم. هیچ تضمینی نیست که بازیکنی همیشه خوب باشد. چه در پرسپولیس و چه در بارسلونا. همانطور که در بارسلونا نیز می بیند عثمان دمبله را خیلی گران خریدند و می خواستند که او را بیرون کنند.

روزنامه گل

نظر شما