شناسهٔ خبر: 30706620 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مورینیو:‌ سری آ، تاکتیکی ترین و لالیگا، سخت ترین لیگ برای قهرمانی است؛ دلیلِ جذابیت انگلیس، رقابتی بودن لیگ است

محمد محمدخانی

ژوزه مورینیو با حضور در استودیوی بین اسپورت، در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- ژوزه مورینیو که همچنان در دوحه قطر حضور دارد، برای دومین بار برای تحلیل بازی آرسنال و چلسی به استودیوی شبکه بین اسپرت رفت اما مطابق انتظار، در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد:

آیا همچنان برای لیگ برتر هیجان زده هستی؟

اگر بخواهم صادق باشم، طی این مدت سه هفته ای که بیکار شده ام، برخلاف سنت سال های اخیر، بیشتر به فوتبال در سایر نقاط دنیا توجه کرده ام. حتی سایر لیگ های قاره اروپا را هم دنبال کردم. البته که لیگِ برتر در نهایت لیگ برتر است و به همین دلیل مخاطبین زیادی دارد. مخاطبینِ لیگ برتر صرفا به خاطر کیفیت فوتبال، آن را دنبال نمی کنند، زیرا آنها می توانند همین کیفیت را یا حتی کیفیت بالاتر را در لیگ های دیگر پیدا کنند. بلکه این طبیعتِ رقابتیِ لیگ است که برای همه جذاب است. برای مثال همین امروز شاهد دیداری بودیم که تیمی که برای سقوط نکردن می جنگد به مصاف تیمی که می خواهد قهرمان شود رفت و نتیجه بازی تا ثانیه آخر مشخص نبود.

ژوزه، اگر بخواهی بهترین لیگ های اروپایی را با هم مقایسه کنی، چه نظری داری؟

از نظر تاکتیکی و فنی، به نظرم سری آ در ایتالیا، زیرا تقریبا هر روز با این چالش مواجه هستی که از نظر تاکتیکی با تیمت چه کنی. شاید در حال حاضر سری آ خیلی رقابتی نباشد و یوونتوس از سپتامبر، قهرمانی اش را قطعی کند اما سایر تیم ها مثل اینتر، ناپولی و رم برای رتبه دوم می جنگند. زمانی که من در سری آ بودم، رقابت بیشتر بود چون میلان و رم بهتری داشتیم. از نظر فنی، من از حضور در ایتالیا خیلی لذت بردم. یادم می آید در یکی از اولین بازی هایم در اینتر که با جنوا بازی داشتیم، تیمِ حریف با ۵ دفاع وارد زمین شد و من تغییر سیستم دادم. سپس در حین بازی آنها ۴ دفاعه شدند و من مجبور شدم دوباره تغییر تاکتیک بدهم و سپس جنوا با ۲ دفاع بازی کرد و من دوباره تغییر سیستم دادم و این روند تا آخر بازی ادامه داشت!

مورینیو ادامه می دهد:

از نظر سختی برای قهرمانی، لالیگا در اسپانیا. شاید لالیگا از نظر رقابتی در سطح پایین تری نسبت به لیگ برتر قرار داشته باشد اما در اسپانیا این احساس را پیدا می کنید که اگر بازی را مساوی کنید، نتیجه افتضاحی گرفته اید. وقتی در رئال مادرید بودم، برای قهرمانی ما باید ۱۰۰ امتیاز می گرفتیم. بردنِ برخی بازی های در لالیگا خیلی آسان است اما فشاری با شماست که اگر بازی را مساوی کنید، بارسلونا بازی اش را می برد و قهرمان لیگ می شود. 

لیگ انگلیس رقابتی ترین است. اگرچه کمی قابل پیش بینی شده است. برای مثال در ابتدای مثل من خیلی سریع می توانستم به شما بگویم که لیورپول و منچسترسیتی برای قهرمانی خواهند جنگید و چهار تیم چلسی، تاتنهام، منچستریونایتد و آرسنال برای رتبه های بعدی رقابت می کنند. بدون شک، رقابت فوق العاده ای را بین لیورپول و سیتی شاهد خواهیم بود اما در ابتدای فصل شما می توانستید به راحتی بگویید که این دو تیم برای قهرمانی خواهند جنگید. به همین دلیل است که من همیشه دوست داشتم بین کشورهای مختلف در حرکت باشم: انگلیس، ایتالیا و اسپانیا.

نظر شما