شناسهٔ خبر: 30706314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین:

مقابله با آب گرفتگی در شهر قزوین نیازمند تامین زیرساختهاست

قزوین- معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: برای مقابله با آب گرفتگی در زمان بارش ها نیازمند تامین زیرساختها در شهر قزوین هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شورای اسلامی شهر قزوین شنبه شب در تالار مردم تشکیل جلسه داد. ‌

سید مهدی کاظمی در این جلسه گفت: یکی از وظایف شهرداری ها بر اساس ماده ۵۵ قانون حضور در بحران هایی مانند حوادث حریق، سیلاب، تدفین و اطلاع رسانی است که چهار کارگروه هم داریم اما طرح مدیریت بحران نداریم تا کارها بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: تعریفی در حوزه شهرداری ابلاغی شده و در پسماند یک کارگروه تشکیل شده و دو ستاد نوروزی و برفروبی داریم که هماهنگی لازم با چند ارگان انجام شده تا در شرایط بحرانی بهتر مدیریت کنیم.

معاون سازمان خدمات شهری یادآورشد: با افزایش ۴۶ درصدی بارش ها طرح جامع سیلاب تهیه شده و بازسازی انها در برخی نقاط آغاز شده است.

وی گفت: ظرفیت انهار شهر باید بررسی وطرح جامع انهار اجرایی شود و از آنجا که در برخی مناطق مانند میدان جانبازان و سرداران اب گرفتگی داریم لذا یک پروفایل بحران پیش بینی شده تا بتوانیم مدیریت متمرکزی در این مناطق در موقع سیلاب داشته باشیم.

کاظمی یادآورشد: با مشارکت دستگاهها برای تامین زیرساخت باید اقدام کنیم اما به نظر می رسد برخی پروژه ها که اجرا می شود اشکال فنی دارد.

وی اظهارداشت: آب گرفتگی از چالشهای شهری است لذا باید در اجرای پروژه ها کاری کنیم تا در سیلابها مشکل ساز نشود. ‌

مهدی عبدالرزاقی عضو شورای اسلامی گفت: از تلاش مدیریت خدمات پسماند و خدمات شهری تقدیر می شود و اگر در آب های سطحی مشکلات کمتر شده بعلت ایجاد زیرساختها در دوره های قبلی شوراست.

وی بیان کرد: قانونی که برای مدیریت بحران کشور تصویب شد ۴ سال تمدید شد و حدود دو سال است که زمان آزمایشی به پایان رسیده و در جلسه شورای عالی استانها قرار شد این قانون با یک سری اصلاحات به صورت دو فوریتی تصویب شود تا خلایی نباشد.

عبدالرزاقی یادآورشد: در مجموعه مدیریت شهری مشکلاتی داریم و پروژه های در دست اقدام و یا برخی که به پایان رسیده شاهد مشکلات فنی هستیم که یا درست زهکشی نشده و اکثر پلها وقتی بارندگی شدید می شود شاهد آب گرفتگی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: امیدواریم این مشکلات رفع شود و در اجرای پروژه های جدید شاهد نواقص فنی نباشیم.

منیره قوامی عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین هم اظهارداشت: به مناسبت روز هوای پاک اقدامات مثبتی صورت گرفته و شهر قزوین دوستدار محیط زیست معرفی شده که باید اقدامات این بخش بیشتر شود.

وی اضافه کرد: سازمان خدمات شهری مدیریت بحران را هم بر عهده دارد و شهرداری یک نهاد خدماتی است لذا بودجه سازمانهای خدمات شهری باید بیشتر شود تا جوابگوی مشکلات باشد.

قوامی یادآورشد: سرپوشیده شدن انهار لایروبی را سخت کرده و هزینه ها را بالا برده است و موجب شده حیوانات موذی در این انهار  افزایش یابد که باید برای آن تدبیر کرد.

وی بیان کرد: سه شنبه های بدون خودرو باید تقویت شود و اگر بخواهیم مردم از این طرح استقبال کنند باید خود ما هم به این کمپین بپیوندیم و آقایان با دوچرخه و خانمها حداقل با اتوبوس یا مینی بوس و یا پیاده سر کار بیایند تا این کار ترویج شود.

قوامی گفت: باید مدیران شهری مشکلات شهری را لمس کنند و همراه مردم باشند تا بتوانیم با فرهنگ سازی در مسیر سالم سازی محیط زیست گام برداریم.

وی با انتقاد از هفته نامه داخلی پیام شهر هم اظهارداشت: پیام شهر که هفته نامه شهرداری است باید صحبتهای شورا را تحریف نکند.

زهرا یوسفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: مسیرهای دوچرخه سواری در داخل شهر قزوین باید بیشتر شود و با ایمن سازی مسیرها بتوانیم این ورزش را در شهر توسعه بخشیم.

وی اضافه کرد: باید قدردان خدمات شهری و سازمان پسماند باشیم ولی هنوز در شهرسازی مشکل داریم و با یک بارندگی شهر را آب فرا می گیرد.

یوسفی اظهارداشت: هر چند علم و دانش بالا رفته اما پیش بینی لازم در شهرسازی نداریم که یک تلنگر به دست اندرکاران ساخت و سازهای شهری است که باید برای آن تدبیر کرد. ‌

محسن حق شناس گفت: نیروهای میدانی شهرداری که در سیل و برف و حوادث دیگر در صحنه هستند باید تشویق شوند.

وی اضافه کرد: بحران آب گرفتگی شاید خطرناک نباشد اما اگر مدیریت ها متمرکز نباشد خسارت ها بالا می رود.

حق شناس بیان کرد: از حادثه آتش سوزی انبارها در دروازه رشت تجریه داریم که باید اصول مدیریت بحران و فرماندهی واحد مورد توجه باشد تا خسارتها کم شود.

وی یادآورشد: الان فصل بودجه ریزی سال ۹۸ است و در جاهایی که زیرساخت اشکال دارد باید اعتبار لازم پیش بینی شود تا زیرساختها تقویت شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: باید به زیرساختها توجه شود و برای دستگاههایی که در خدمات رسانی نقش بیشتری دارند حداقل اعتبارات تامین شود.

مهدی امینی سرپرست سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: الان وقت بودجه است و باید موضوع عمرانی پسماند در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در سازمان مدیریت پسماند با استفاده از ۶۰ دستگاه خودرو مکانیزه و ۵۲۰ نفر نیرو و ۴۰ دستگاه خودمکش برای خدمت رسانی آمادگی داریم.

امینی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار تن انهار لایروبی شد اما مشکل اساسی این است که باید بودجه خوبی پیش بینی کنیم تا بتوانیم هدایت و دفع آبهای سطحی را بخوبی انجام دهیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: باید زیرساخت ها تامین شود و نیازمند ایجاد واحد عمرانی در پسماند هستیم تا مدیریت متمرکزی در کارها ایجاد شود.

امینی اضافه کرد: ظرفیت ما محدود است و اعتبار ۲ میلیارد تومانی که پیش بینی شده اصلا جوابگو نیست و باید افزایش یابد.

محدثه قافله باشی دیگر عضو شورای هم ضمن تشکر از تلاش مدیران شهری اظهارداشت: اگر بتوانید از مشارکت مردم و معتمدین در کارها استفاده شود به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ سازی نیازمند آموزش هستیم تا کارها با مشارکت مردم سریعتر صورت گیرد.

نظر شما