شناسهٔ خبر: 30706302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزینه نیم میلیارد دلاری آل‌سعود برای فرار از تبعات ترور خاشقجی

وبسایت آمریکایی فاش کرد مقامات سعودی به فاصله چند روز از ترور روزنامه‌نگار منتقد عربستانی مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار به یکی از سناتور‌های سابق آمریکا پرداخت کردند تا خود را از فشار‌ها و تبعات آن رها کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت آمریکایی اُپن سکرتس فاش کرد مقامات سعودی به فاصله چند روز از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید، مبلغی به عنوان حق الزحمه به هاوارد بوک مکئون، سناتور سابق کنگره آمریکا پرداخت کرد تا خود را از فشارها و تبعات پس از این قتل رها کنند.

به گفته این وبگاه، مجموعه شرکتی مکئون به مدیریت بوک مکئون، سناتور سابق کنگره اخیرا اعلام کرد از سفارت سعودی در واشنگتن طی ماه‌های اکتبر و نوامبر گذشته نیم میلیارد دلار دریافت کرده تا به فشارهای خود در راستای منافع ریاض ادامه دهد.

براساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا پنجشنبه هفته گذشته از طریق سیستم نظارت بر کار گروه‌های لابی و فشار خارجی سی‌آرپی که مأموریت رصد پول‌های گروه‌های لابی و فشار در انتخابات آمریکا را بر عهده دارد، انتقال این مبلغ را رصد و تأیید کرده است.

مطابق قانون ثبت عوامل خارجی موسوم به قانون اف-ای-آر-ای که در سال ۱۹۳۸ میلادی به تصویب کنگره آمریکا رسیده، نمایندگان منافع قدرت‌های خارجی موظف هستند اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و کمک‌های مالی خود در این کشور را اعلام کنند.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید سفارت عربستان سعودی در واشنگتن سه روز بعد از ترور خاشقجی ۴۵۰ میلیون دلار آمریکا را به حساب شرکت مکئون واریز کرده است. این در حالی است که این شرکت به طور معمول در قبال خدماتی که ارائه می‌کند، ماهانه ۵۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما