شناسهٔ خبر: 30705984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ارتباط گسترده محرک و ضرورت توسعه استان هاي مرزي است

صاحب‌خبر -
ارتباط گسترده  محرک و ضرورت توسعه استان هاي مرزي است
خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا -استاندار ايلام و استاندار واسط عراق در ديدار و نشستي که عصر شنبه درپايانه مرزي مهران انجام شد ارتباط گسترده براي بهره مندي مناسب و بيشتر از ظرفيت هاي مرز نشيني را ضرورت و محرک توسعه اين دو استان همجوار عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، قاسم سليماني دشتکي استاندار ايلام در اين نشست بامحمدجميل المياحي استاندار واسط درباره ارتباطات اين دو استان همجوار در حوزه هاي مختلف فرهنگي، مذهبي، اقتصادي و گردشگري بحث و تبادل نظر کردند.
استاندار واسط خواستار حداکثر همکاري بين مسئولان استان هاي ايلام و واسط و همچنين گسترش روابط مرزي، تجاري، اقتصادي و زيارتي ايلام وکوت شد.
وي انجام ديدار و گفت وگو مسئولان وفعالان خصوصي را فرصت تفاهم و توسعه مرزنشينان دانست و ابراز اميدواري کرد: ديدارها دو طرف منجر به تحول بيشتر در روابط و مراودات تجاري و زيارتي و ميان دو استان شود.
محمدجميل المياحي به تازگي به عنوان استاندار واسط منصوب شده است.
استان ايلام در طول 430 کيلومتر خط مرزي با سه استان ديالي ،واسط وميسان کشور عراق همجوار است که دربين انها واسط به مرکزيت کوت به عنوان مسير و مدخل بغداد و عتبات عاليات و کانون هاي جمعيت عراق از اهميت بيشتري برخوردار است.
واسط و ايلام در چند سال گذشته به واسطه حضور و ميزباني جمعيت ميليوني زائران کنگره اربعين حسيني موقعيت و جايگاه منحصري يافته اند که از تبعات ان ضرورت هماهنگي و ديدارهاي منظم و مستمر مسئولان دو طرف است.
استان واسط به مرکزيت کوت حدود يک ميليون و 500 هزار نفر جمعيت دارد.
6034
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما