شناسهٔ خبر: 30704926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

طعم خوش خدمتگزاری

سروش جنابی - دبیر تحریریه پهنه مرکز: هیچ احساسی برای خبرنگار جماعت به‌ویژه از نوع محلی‌اش لذت‌بخش‌تر از این نیست که تأثیر مثبت قدم و قلمش را در چهره رضایتمند مردم ببیند؛ کسانی که به او رجوع کرده و امید به گره‌گشایی رسانه بسته‌اند.

صاحب‌خبر -

به‌طور قطع و یقین این احساس برای مسئولانی که از سوی همین مردم برگزیده شده‌اند تا به رتق و فتق امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی‌شان بپردازند حی و حاضر است؛ احساسی که بر پایه قدرشناسی و وظیفه‌شناسی بنا شده و چیزی جز لذت خدمتگزاری و تلاش بیشتر را در انسان متعهد و وظیفه‌شناس زنده نمی‌کند.  بر کسی پوشیده نیست که محدودیت‌هایی‌گاه منطقی و ‌گاه خودساخته بر سر راه خدمتگزاری صادقانه وجود دارد؛ چه برای خبرنگاران و چه برای مسئولان اجرایی. ‌

گاه این محدودیت‌ها از جنس منطقی و مثلاً به تعدد درخواست‌ها و لزوم اولویت‌بندی آنها و گاه از نوع غیرمنطقی مثلاً به حاشیه راندن رسانه‌ها از سوی مسئولان یا ندیدن عامدانه اقدامات مؤثر مسئولان از سوی خبرنگاران مربوط می‌شود که هر دو خدمتگزاری یا حداقل گستره آن را محدود، مختل یا بی‌اثر می‌کند.  

سرعت ‌عمل شهردار و معاونان شهرداری منطقه۱۱ در ترمیم و تعمیر پله‌برقی پل تقاطع ایروانی و شیخ محمدی که از چندی پیش سبب گلایه سالمندان و معلولان محله و نیز تعیین تکلیف بازارچه شهدای محله عباسی که موجب شیوع آسیب‌های اجتماعی در این محله شهیدپرور و محروم شده بود، باعث خوشوقتی است و نشان می‌دهد که مجموعه مدیریتی این منطقه درک معقولی از نحوه خدمت‌رسانی با هدف ارتقای مفهوم شهروندی و شهروندمداری دارند. ایستادن مسئولان اجرایی روی پل ارتباطی رسانه‌ها بی‌شک ظرفیت‌های اجتماعی افزون‌تری را در دسترس آنها قرار خواهد داد و لذت خدمتگزاری را دوچندان خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما