شناسهٔ خبر: 30704777 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا

صاحب‌خبر -

 
  ۱۵ داور از جام ملت‌های آسیا کنار گذاشته شدند
۱۵ داور و کمک داور به خاطر‌اشتباهات بد و تاثیرگذار از قضاوت در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا محروم شده‌اند.مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات مثل هر رقابت دیگر‌اشتباهات داوری داشت که بعضی از آنها تاثیرگذار بودند. روزنامه البیان امارات در این باره نوشت: از منابع نزدیک به کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا مطلع شدیم که ۱۵ داور و کمک داور به خاطر‌اشتباه‌های بد در مرحله گروهی از قضاوت در مرحله یک هشتم نهایی محروم شده‌اند. ادهم المخادمه، داور اردنی دیدار افتتاحیه، داور دیدار ژاپن و عمان، داور لبنان برابر قطر و داور بازی بحرین برابر تایلند در این فهرست جای دارند.در بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از کمک داور ویدئویی استفاده خواهد شد.
سرمربی تایلند: خوشحالم که با چین بازی داریم نه کره!
سرمربی تیم ملی فوتبال تایلند در نشست خبری قبل از بازی با چین، صحبت‌های جالبی بیان کرد. تیم ملی فوتبال تایلند باید امروز در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا برابر چین قرار بگیرد. برنده این دیدار در مرحله بعد با برنده دیدار ایران و عمان دیدار می‌کند.سیراک، سرمربی تیم ملی تایلند در نشست خبری قبل از دیدار با چین گفت: من بازی چین و کره را از نزدیک دیدم و خوشحالم که برابر چین قرار می‌گیریم و با کره دیدار نخواهیم داشت. کره جنوبی در تمام خطوط تیم قدرتمندی است و سبک‌های مختلف فوتبال را به خوبی بازی می‌کند. باید به خوبی خودمان را برای بازی با چین آماده کنیم و بتوانیم این دیدار را برنده شویم. چین تیمی است که تاکید زیادی روی توپ‌های بلند دارد و ما باید به خوبی برای این حربه حریف آماده شویم.سرمربی تایلند در ادامه اضافه کرد: احساسی که دارم این است که بازی تایلند و چین بازی نزدیکی خواهد بود و می‌توانیم آنها را متوقف کنیم. به خودمان باور داریم و با این احساس به زمین خواهیم رفت. ما در سال ۲۰۱۳ توانستیم چین را شکست دهیم و چند بازیکن تیم چین که در آن زمان برابر ما بازی کردند، در تیم فعلی چین هستند.
کاپیتان عمان: از نام ایران نمی‌ترسیم
بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان از سختی دیدار برابر ایران سخن گفت‌. احمد المهاجری، بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان در نشست خبری پیش از بازی با ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ گفت‌: بازی با ایران از نظر تاریخی بازی ویژه‌ای محسوب می‌شود. ایران از تیم‌های بزرگ و خوب آسیاست و در دور نخست جام ملت‌های آسیا این موضوع را به خوبی به نمایش گذاشت. تقابل خیلی سختی برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پیش رو خواهیم داشت اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا نتیجه‌ لازم را مقابل این تیم قدرتمند به دست بیاوریم. باید مقابل این تیم‌ ‌ملی سخت تلاش کنیم و برای پیروزی در زمین مسابقه بجنگیم. آنها تیم خوب و آماده‌ای در اختیار دارند ولی ما هم بازیکنانی داریم که بدون ترس از نام حریف می‌خواهند تمام تلاش‌شان را در زمین مسابقه نشان دهند.احمد المهاجری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ایران تیم بزرگ و قدرتمندی است و سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد. آنها از تیم‌های مدعی قهرمانی در جام هستند و سطح کیفی بازیکنانشان بسیار بالاست. شناخت خوبی از حریف پیدا کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم که در این مسابقه نتیجه‌ لازم را برای هوادارانمان که در کنارمان خواهند بود به دست بیاوریم.
فربیک: بازی فوق‌العاده دشواری داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال عمان عقیده دارد بازی با ایران خاص و ویژه‌ است و آنها تا دقایق آخر خواهند جنگید.
پیم فربیک، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان در نشست خبری پیش از دیدار با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، گفت‌: به‌ هر حال ما برابر یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا بازی داریم. ایران همین شش ماه پیش در جام جهانی در کنار ژاپن فوتبال خوبی بازی کرد و در حال‌ حاضر برابر این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قرار گرفته‌ایم. باید تاکید کنم که این یک فرصت خاص و ویژه‌ برای بازیکنان عمان است که بتواند از بازی برابر ایران که تیم خوبی است استفاده کنند.وی ادامه‌ داد: ایران در سه بازی اخیر خود در این رقابت‌ها فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت. دانش من هم می‌گوید که آنها بازیکنان خوب و با کیفیتی در ترکیب دارند. به هیچ وجه بازی با ایران آسان نیست و کار سختی پیش روی ماست اما می‌خواهیم تا دقایق آخر تمام تلاشمان را برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام دهیم. به نظر من بازی با ایران یک جنگ واقعی است. باید برای این بازی کاملا آماده‌باشیم. مطمئن هستم که جو ورزشگاه هم در این مسابقه فوق‌العاده‌ خواهد بود.سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان در ادامه گفت‌: خوشبختانه هیچ بازیکن مصدوم و محرومی برای این دیدار نداریم و با تمام توان برای این بازی آماده شده‌ایم. می‌دانم که بازیکنان تیمم بدون توجه به اینکه چه سرنوشتی در انتظارشان است می‌خواهند از بازی برابر ایران که یکی از قدرت‌های آسیاست لذت ببرند.
وینگادا سر از یک تیم هندی درآورد
باشگاه هندی کرالا، نلو وینگادا را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد. به گزارش theweek، نلو وینگادا سرمربی ۶۵ ساله پرتغالی هدایت تیم کرالا را بر عهده گرفت و از چندی دیگر فصل جدید لیگ این کشور را در تیم کرالا سپری خواهد کرد. این تیم بحران زده هندی در ۱۲ دیدار فصل جدید لیگ این کشور با هدایت دیوید جیمز دروازه‌بان سابق انگلیس به تنها یک برد دست یافت و این نتایج باعث اخراج او از تیم کرالا شد و اکنون نلو وینگادا به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.وینگادا پیشتر سابقه مربیگری در تیم‌های پرسپولیس، امید ایران و تیم‌هایی در اردن، عربستان و مصر را در کارنامه دارد. او همچنین مدتی هم هدایت تیم ملی فوتبال مالزی را بر عهده داشت و برای جام ملت‌های ۲۰۱۹ به عنوان آنالیزور برای تیم ملی ایران فعالیت کرده است. او نزدیک به سه دهه تجربه مربیگری دارد.
اوضاع نابسامان چینی ها
چینی‌ها برای بازی با تایلند در دور حذفی جام ملت‌های آسیا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند. به گزارش تیتان اسپورت، تیم ملی فوتبال چین امروز در حالی در یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر تایلند قرار می‌گیرد که با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است و در صورت صعود از این بازی، ممکن است برابر ایران (در صورت شکست دادن عمان) با مشکل اساسی روبه‌رو شوند. وو لی، بازیکن مهم چینی‌ها که به دلیل مصدومیت شانه دیدار با کره را از دست داد، ممکن است در بازی امروز غایب باشد.  وو ژی دیگر بازیکن چین نیز در تمرینات با مشکل مصدومیت روبه‌رو شده است که ممکن است باعث غیبت او در بازی برابر تایلند شود. یو هانچائو به دلیل مصدومیت دیدار برابر تایلند را از دست داده است. او با مسکن در بازی‌های اخیر چین به میدان رفت.علاوه بر این مشکلات، ۵ بازیکن تیم ملی چین نیز در صورت دریافت کارت زرد در دیدار برابر تایلند، دیدار بعدی تیم ملی کشورشان را از دست خواهند داد. در صورت برتری ایران برابر عمان و چین برابر تایلند، چینی‌ها احتمالا باید با مشکلات زیادی برابر ایران قرار گیرند. ایران و چین دو بار در انتخابی جام جهانی روسیه برابر هم قرار گرفتند که دیدار دو تیم به میزبانی چین بدون گل به پایان رسید و در تهران نیز ایران با گل مهدی طارمی برنده شد.

ادامه برنامه بازی های جام ملت های آسیا
یک هشتم نهایی
یکشنبه 30 دی 1397
*اردن....................................................................ویتنام(ساعت 14:30) (بازی ۳۷)
*تایلند...................................................................چین(ساعت 17:30) (بازی ۳۸)
*ایران.....................................................................عمان(ساعت 20:30) (بازی ۳۹)
دوشنبه 1 بهمن 1397
*ژاپن.................................................................عربستان(ساعت 14:30) (بازی۴۰)
*استرالیا.......................................................ازبکستان(ساعت 17:30) (بازی ۴۱)
*امارات.......................................................قرقیزستان(ساعت 20:30) (بازی ۴۲)
ﺳﻪشنبه 2 بهمن 1397
*کره‌جنوبی........................................................بحرین(ساعت16:30) (بازی ۴۳)
*قطر......................................................................عراق(ساعت19:30) (بازی ۴۴)
مرحله یک چهارم نهایی
۴ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۳۷............................... برنده بازی ۴۰ (ساعت ۱۶:۳۰) (بازی ۴۵)
* برنده بازی ۳۸ .................................برنده بازی ۳۹ (ساعت۱۹:۳۰)(بازی ۴۶)
۵ بهمن ۱۳۹۷
* برنده بازی ۴۳ ............................ برنده بازی ۴۴ (ساعت ۱۶:۳۰) (بازی ۴۷)
* برنده بازی ۴۲............................... برنده بازی ۴۱ (ساعت۱۹:۳۰) (بازی ۴۸)
مرحله نیمه نهایی
۸ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۴۶................................ برنده بازی ۴۵ (ساعت ۱۷:۳۰) (بازی ۴۹)
۹ بهمن ۱۳۹۷
* برنده بازی ۴۷............................. برنده بازی ۴۸ (ساعت ۱۷:۳۰) (بازی ۵۰)
مرحله نهایی
۱۲ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۴۹............ برنده بازی ۵۰ (ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه زاید ابوظبی)

نظر شما