شناسهٔ خبر: 30704673 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پاسخ کاربران توییتر به وزیرخارجه آمریکا؛

خلیج فارس را ترک کنید و به خلیج خوک‌ها برگردید

کاربران ایرانی، گاه به زبان طنز و گاه با زبان جدی پاسخ وزیر خارجه آمریکا را دادند. او گفته بود که آماده شنیدن نظرات ایرانی‌هاست!

صاحب‌خبر -

مجله مهر: روز گذشته یک اکانت توییتری وابسته به وزارت خارجه آمریکا در مطلبی از آمادگی وزیر خارجه آمریکا برای پاسخ دادن به پرسش مردم ایران خبر داد. اکانت USA darFarsi که از سوی توییتر به عنوان اکانت رسمی وزارت خارجه آمریکا معرف شده نوشته بود که « در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب ۵۷ و در راستای تعامل مستقیم با مردم ایران، وزیر امور خارجه پمپئو به پرسشهای شما در صفحات شبکه های اجتماعی USAdarFarsi پاسخ می دهد. پرسشها، امیدها و آرزوهایتان را برای آینده در زیر این پست بنویسید.»

در پاسخ به این سوال بسیاری از کاربران در اقدامی هماهنگ از آمریکا خواستند تا خلیج فارس را ترک کرده و نیروهای خود را به خلیج خوک‌ها برگرداند. برخی دیگر از پاسخ‌های جالب کاربران واقعی ایرانی را به این مطلب می‌خوانید:

بادپا: «فعلا برو جواب سوال مردم آمریکا رو بده. تعطیلی دولت آمریکا در آستانه یک ماهگی؛ کارمندان دولت درصف خیریه غذا!»

احسان منصوری، فعال سیاسی اصلاحطلب: «می‌گوید امیدها و آرزوهایتان را برای وزیر خارجه آمریکا بنویسید. تمرینمان می‌دهند به نگاه ملتمسانه و عاجزانه. وزارت خارجه آمریکا آنقدر با اپوزیسیون کودن و مفلس و بودجه‌بگیر روبرو بوده، خیال می‌کند همه مردم ایران همینقدر حقیر و مفلوکند.»

نعمیه: «چهل سال سینه خیز رفتید خسته نشدید؟»

مازیار: «آرزوها مثل گرفتاری‌هامان بلند هستند. تو و دولت نامرد بدعهدت و عمّال فارسی‌زبان‌اجیرت هیچ کجای آنها نیستید. آب می‌شوید و ایران می‌ماند و از این روزهای سخت می‌گذرد. وقتی یک هواپیمای بدون سلاح داشتیم به هتل اجلاس صدام زدیم تا خفت نبریم. به این عمله‌هایی که برایت دم تکان می‌دهند نگاه نکن.»

روان سرخ: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند... آقای پمپئو شما که تازه اومدی اونایی که قبل شما هم اومدن و بعد شما اومدن هم کاری نخواهند کرد. زیرانداز های عزیز منش نکنن وقت بحث باهاتون ندارم.»

کوروش علیانی نویسنده: «امید ما این است که شر شما از سر زمین کم شود، خوی شما هم. مردم ما نبود شما می‌توانند انسانی‌تر زندگی کنند.»

شهروز: «یک لطفی به ما (و البته دنیا) بکنید ما رو بی‌خیال بشید. همون محبت ۲۸ مردادتون رو هنوز نتونستیم جبران کنیم!»

شرقی غمگین در واکنش به کامنت‌های منافقین زیر پست توییتری وزارت خارجه آمریکا: «مردم ایران یعنی کسانی که در ایران هستند ، عشق به ایران دارند ، مورد قبول بقیه مردم ایران هستند و به ایران خیانت نکرده اند! این وسط مجاهدها [گروهک منافقین] چه می‌گویند ؟ یک مشت خائن وطن فروش»

صدرا در واکنش به نظرات ضدانقلاب در زیر توییت مایک پمپئو: «زیر این توییت دعوا است برای جذب بودجه از یک طرف منافقین از یک طرف فرشگردی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و از طرف دیگر هم حسینی و ری‌استارت‌ها... همه سازمان و لشکر فیک خود را برای جلب توجه و کسب بودجه به راه انداخته!»

نظر شما