شناسهٔ خبر: 30704296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کی‌روش - لیپی؛ یک گام تا دوئل جذاب

تقابل ایران و چین که کارلوس کی روش و مارچلو لیپی را روی نیمکت خود دارند، می تواند بزرگترین دیدار یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فردا مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا با سه دیدار آغاز می شود و تیم های مدعی ایران و چین نیز به مصاف رقبای خود می روند. ایران و چین که بارها در جام ملت های آسیا بایکدیگر روبرو شده اند، این بار با هدایت دو مربی بزرگ و صاحب نام اروپایی در جام ملت های آسیا حضور دارند و امیدوارند حداقل تا مرحله نیمه نهایی پیش بروند؛ هرچند که انتظار فوتبالدوستان از تیم ایران بیشتر از این ها است.

 

فردا تیم ملی ایران در دیداری حساس و سرنوشت ساز با تیم ملی عمان جدال خواهد داشت. اما ساعتی پیش از آن، چینی ها با تایلندی دیدار می کنند که به شکلی دراماتیک بالاتر از بحرین و هند قرار گرفت و به مرحله حذفی رسید.

 

 

پیروزی ایران و چین مقابل حریفانشان، دیدار نیمه نهایی جام ملت های 2004 را تکرار خواهد کرد. آن سال چینی ها به عنوان تیم میزبان در روزی که عملکرد داور بسیار مورد اعتراض ایرانی ها قرار گرفت، توانستند در پنالتی تیم برانکو ایوانکوویچ را از پیش رو برداشته و برای دومین بار در تاریخ راهی فینال جام ملت های آسیا شود.

 

 

از طرف دیگر در صورتی که این دو تیم برنده بازی خود شوند، تقابل جذابی بین کارلوس کی روش و مارچلو لیپی در دیدار یک چهارم نهایی انجام می شود. لیپی و کی روش که سابقه حضور در جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا و... را با تیم های بزرگ دارند، اکنون جزو صاحب نام ترین مربیان جام ملت های آسیا به حساب می آیند و بدون شک دوئل آن ها برای فوتبال دوستان آسیایی بسیار جذاب خواهد بود.

نظر شما