شناسهٔ خبر: 30704237 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ملی پوش کره: ما می توانیم صبر طولانی مدتمان را پایان بدهیم

عطش 60 ساله کره ای ها برای قهرمانی در آسیا

تقریبا شش دهه پس از آنکه کره جنوبی موفق به کسب عنوان قهرمانی در قاره آسیا شد، کی سونگ یوون بازیکن این تیم معتقد است زمان آن رسیده که کشورش این عطش قهرمانی جام ملت های آسیا را به پایان برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سایت AFC، کره جنوبی در سال های 1956 و 1960  توانسته  قهرمان جام ملت های آسیا شود. اما در پانزده دوره بعدی تا به امروز موفق نشده سومین قهرمانی را به دو عنوان قبلی اضافه کند.

اما کی سونگ یونگ هافبک نیوکاسل معتقد است پائلو بنتو سرمربی و تیم ملی کره ابزارهایی برای پایان این سرخوردگی دارند  و این ناکامی تا پایان هفته های آتی در کشور امارات متحده عربی به پایان می رسد.

در همین راستا کی به سایت ای اف سی گفت: ما در جام جهانی فوتبال عملکرد موفقی داشته ایم اما در جام ملت های آسیا نزدیک به 60 سال است که نتوانسته ایم قهرمان شویم. در این راه بسیار طولانی هیچ کاری در آسیا نکرده ایم. بنابراین ما می خواهیم  ازاین مسابقات دست خالی خارج نشویم. همگان معتقدند که ما کیفیت لازم برای انجام این کار را داریم اما این موضوع آسان نیست.  با وجود اینکه ما در برابر تیم های آسیایی بازی می کنیم اما قهرمانی کار سختی است به این خاطر که نوع بازیها متفاوت است.

وقتی که دربرابر حریفانی که از ما بهتر هستند بازی می کنیم  ما عقب می کشیم ( حالت دفاعی پیدا می کنیم) اما زمانی که در برابر تیم های مانند فلیپین یا جمهوری قرقیزستان بازی می کنیم آنها در رده پایین تری قرار دارند و شکست این تیم ها می ‌تواند سخت شود.

ما باید کار کنیم که چگونه می خواهیم در میان 16 تیم این تورنمنت موفق باشیم که خیلی سخت است چون اگر شما یک اشتباه داشته باشید مجازت می شوید، بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم و صد ‌در ‌صد در بازی تمرکز کنیم. در برابر هر تیمی که بازی می کنیم نباید مغرور باشیم. ما کیفیت لازم را داریم اما باید آن را ثابت کنیم.

این گزارش ادامه می دهد: کی در اولین بازی کره ای ها برابر فلیپین حضور داشت اما به خاطر مصدومیت همسترینگ از زمین بیرون رفت. با این حال، او احتمالا به بازی بحرین در  مرحله یک شانزدهم جام ملت های آسیا می رسد. او و هم تیمی هایش تلاش می کنند یک قدم جلوتر از سال 2015 بروند زمانی که فینال جام ملت های آسیا  را باشکست در وقت های اضافه برابر استرالیا از دست دادند.

این بازیکن کره ای در اینباره می گوید: "من سه مرتبه در جام ملت های آسیا حضور داشته ام و آخرین آن کمی ناامید کننده بود. ما نمی خواهیم اشتباهات گذشته که در فینال آسیا داشتیم را تکرار کنیم. البته تیم های قوی  مانند ایران، استرالیا، ژاپن، عربستان سعودی در این تورنمنت حضور دارندو این تیم ها کیفیت بالایی دارند.بنابراین ما باید با اعتماد به نفس پیش برویم و بهتر بشویم.

سایت AFC  ادامه می دهد: کره ای ها  با بازگشت سون هیونگ مین به ترکیب خود تقویت شدند.  او در برد دو بر صفر تیمش برابر چین حضور داشت که بنتو سرمربی این تیم شاهد سومین پیروزی گروهی تیمش بود. کی مطمئن است این بازیکن تاتنهام هاسپر می تواند یک دگرگونی برای رسیدن کره جنوبی به عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا باشد.

کی درباره حضور سون هیونگ مین می گوید: او بازیکنی است که می تواند نتیجه را تغییر بدهد و گلزنی کند که این مهمترین مسئله در فوتبال است. اگر شما گل های بیشتری بزنید، احتمال پیروزی شما بیشتر می شود و او کمک بزرگی برای ما است.البته نباید فراموش کرد که او متحمل فشار زیادی خواهد شد و مدافعان حریف روی او تمرکز زیادی می کنند اما سون هیونگ مین کیفیت لازم برای تغییر نتیجه و گلزنی را دارد.  در اینجا (امارات) شرایط متفاوت است: آب و هوای متفاوت، زمین های مختلف اما من هنوز انتظار دارم او کاری برای تیم انجام می دهد.

بنتو سرمربی جدید کره رویکرد متفاوتی  برای این تیم به ارمغان آورده است به  نسبت به شین تاء یونگ - سرمربی قبلی تیم که هدایت این تیم را در جام جهانی روسیه به عهده داشت- که تیم کره هم اکنون از آن بهره می برد.

جنگجویان " تائه گوگ"  از زمانی که زیر نظر بنتو کار می کنند بازنده نشده اند که سه برد و سه تساوی نتیجه کار او در مسابقاتی است که تحت هدایت این مربی پرتقالی قرار دارند. کی معتقد است تیم ملی کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند.

کی می گوید: او تلاش کرد تیم بیشتر هجومی بسازد. او خواست که پیش برویم و فقط دفاع نکنیم به ویژه در این تورنمنت. او تیمی ساخته از عقب بازیسازی می کند و علاقمند به بازیکنانی است که می توانند نتیجه بازی را تغییر بدهند.

این تیم کره صد در صد ساخته نشده است به این خاطر که او فقط چهار ماه است که در کنار ماست و زمان کافی برای ساختن تیم نداشته است. اما این اولین تورنمنتی است که او دربرابر تیم های آسیایی قرار می گیرد و اینها تبدیل به تجربه خوبی برای او خواهد شد چون او تجربه ای از این نوع بازیها نداشته است.

این به مربی و نحوه رویکرد ما در بازیها کمک می کند. ما هنوز هم در حال پیشرفت و ساختن تیم خودمان هستیم.

نظر شما