شناسهٔ خبر: 30703334 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کارلو آنچلوتی:

نگرش مربیگری را مدیون زیدان هستم

کارلو آنچلوتی، سرمربی حال حاضر ناپولی از دوران کار با زین‌الدین زیدان به نیکی یاد کرد و معتقد است او فلسفه مربیگری‌اش را تغییر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورشی خبرگزاری آنا  دوران مربیگری  آنچلوتی از پارما آغاز شد و سپس کارلتو دو سال سرمربی یوونتوس بود که هر دو سال هم به عنوان نایب قهرمانی سری آ دست یافت؛ آنجلوتی از آن سال‌ها به نیکی یاد می‌کند و در گفتگو با نشریه کوریره دلو اسپورت ایتالیا اذعان داشته است کار کردن با زیدان، فکر و فلسفه مربیگری‌اش را تحت تأثیر قرار داده است.

آنچلوتی در این‌باره گفت: هنگامی‌که مربی یووه شدم و فوتبالیستی چون زیدان زیر نظر من قرار گرفت، همه ایده‌های فوتبالی‌ام تغییر کرد. از این حیث مدیون زیدان هستم. زمانی که مربی پارما بودم، برای هر بازیکن شرح وظایف خاصی تعیین می‌کردم و چندان به هافبک‌های آزاد و همه‌کاره معتقد نبودم. به همین علت، انتقال روبرتو باجو به پارما را با وجود توافق او با باشگاه لغو کردم ولی در یوونتوس، زیدان عقاید من را تغییر داد.

وی افزود: تیمی را به زمین می‌فرستادم که حول محور زیدان بود و او در میانه زمین همه کار می‌کرد. توانایی‌های فنی او به قدری بالا بود که می‌توانستم تاکتیک‌هایم را بر اساس او در زمین پیاده کنم. قطعاً پس از مربیگری یوونتوس، اگر قرار بود با باجو کار کنم، انتقالش را منتفی نمی‌کردم. باجو از بزرگ‌ترین استعدادهای تاریخ فوتبال ایتالیاست ولی از جذب او، به خاطر داشتن بازیکنانی چون کیه‌زا و کرسپو منصرف شدم.

انتهای پیام/ 4122/

نظر شما