شناسهٔ خبر: 30703233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تصویب برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در بخش اجتماعی و فرهنگی

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فصل سوم برنامه پنج ساله شهرداری تهران با عنوان «پایداری اجتماعی و فرهنگی و مشارکت شهروندان» پس از بررسی در چند جلسه، در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در ادامه بررسی این فصل، در ماده ۸۱ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد حذف بند ۳ این ماده را داد اما با مخالفت اعضای شورای شهر مواجه شد.

پیشنهاد احمد مسجدجامعی برای افزودن بوستان ولایت، خیابان ولیعصر (عج) و خیابان انقلاب به بند ۳ ماده ۸۱ مبنی بر کمک به توسعه سرانه‌های فضای فرهنگی و هنری شهر تهران با هدف حمایت و کمک به شکل‌گیری خوشه‌ها و راسته‌های فرهنگی و ایجاد و گسترش فضاها در کنار محور تفریحی ـ مذهبی ری، بوستان لاله و بلوار کشاورز، پهنه تاریخی تجاری بازار تهران، گذر کتاب و نمایش، پهنه‌ی فرهنگی رودکی و ایجاد میدان مرکزی شهر با محوریت تبدیل محدوده میدان امام خمینی (ره) به فضای باز شهری، مورد تائید اعضای شورای شهر قرار گرفت.

در مجموع همچنین اصل ماده ۸۱ با اصلاح عبارتی شهرداری موظف است در راستای حفظ و تقویت تنوع و تأثیر فرهنگی، تولید و بازتولید منابع فرهنگی شهر تا سال ۱۴۰۰ با ۱۵ رأی به تصویب رسید.

همچنین ماده ۸۲ این برنامه در ۶ بند با ۱۶ رأی به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری موظف است به منظور کمک به تحقق مدیریت یکپارچه هنر عمومی در شهر، تا پایان سال اول برنامه، لایحه برنامه راهبردی و عملیاتی هنر عمومی در شهر را به منظور ملاک عمل مشترک تمامی واحدهای شهرداری با لحاظ کردن ۶ بند، عملیاتی کند...

بررسی ماده ۸۳ این برنامه نیز با اصلاح عبارتی کمک به ترویج ورزش همگانی، فرهنگ ورزش، بهبود سرانه‌های ورزشی و کیفیت گذران اوقات فراغت، افزایش نشاط و امید اجتماعی شهروندان نیز با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

در بررسی این ماده، پیشنهاداتی برای اولویت قرار دادن زنان در یکی از بندها توسط زهرا نژادبهرام مطرح شد که به تصویب نرسید.

در پایان این فصل، ماده ۸۴ که ساماندهی و تقویت نسبت میان مدیریت شهری و رسانه با هدف توسعه ارتباط با شهروندان و دسترسی آزاد به اطلاعات، آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح مشارکت شهروندان در اداره امور شهر است، توسط یکی از اعضا مطرح شد که به تصویب نرسید.

در نهایت با ۱۳ رأی موافق و ۳ رأی مخالف، شهرداری تهران در قالب این ماده موظف شد مباحث مطروحه را با محوریت پایداری فرهنگی و اجتماعی در ۶ ماهه نخست برنامه ارائه کند.

برچسب‌ها:

نظر شما