شناسهٔ خبر: 30702594 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حمید شاه‌آبادی:

بیماری نتوانست حسین محب‌اهری را از مسیرو علاقه‌اش بازدارد

معاون صدا در مراسم ختم حسین محب‌اهری گفت: ایشان حقیقتاً منبع انرژی بود و با مرگ و بیماری راحت کنار آمد، بیماری نتوانست او را از علاقه و مسیری که دارد باز دارد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،  مراسم ختم حسین محب‌‌اهری بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون امروز شنبه  از ساعت ۱۸  در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار شد.

در این مراسم حضور چهره‌هایی همچون سیدعباس صالحی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، حميد شاه‌آبادی معاون صدا، علی دهکردی، آتیلا پسیانی، ایرج‌راد، مریم کاظمی، فرحناز منافی‌ظاهر، فخرالدين صديق شريف، شهرام كرمی، شهرام گيل‌آبادی، اصغر همت، مجيد قناد، آناهيتا همتی، جمشيد جهانزاده، آزيتا حاجيان، شهره سلطانی، فريبا كامران، مجيد رجبی معمار، مدير خانه هنرمندان، رابعه اسكويی، بهزاد فراهانی، علی فروتن، مهدی میامی، اكبر رحمتی و ... به چشم می‌خورد.

اصغر همت در این مراسم طی سخنانش گفت: حسین محب اهری اگر مجلس شش ساعته هم داشته باشد جا دارد که راجع به وی صحبت شود. وی پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای از طرف علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما و دفتر ریاست جمهوری به مناسبت درگذشت حسین محب اهری قرائت کرد.

سپس شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به مناسبت هجرت دوست هنرمند و نازنینی در این مجلس جمع شدیم و در این چند روز که همه ما با فقدان این هنرمند به طرق مختلف هم اصحاب هنرمند و هم مخاطبان شاهد بودیم که من هم به سهم خودم از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانواده این سفر کرده تسلیت می‌گویم.

وی افزود: حسین محب اهری به عنوان هنرمند شناخته شده‌ای که در طول پنج دهه می‌توان با سه ویژگی از آن به عنوان انسان نیک یاد کرد. همه ما خاطرات خوبی از حسین محب اهری در تقوا، رفتار نیک و رفتار انسانی که داشت داریم که این رفتار انسانی به یادگار مانده است. حسین محب اهری قطعا در بهشت برین در آرامش خواهد بود.

کرمی به دیگر رفتار حسین محب اهری به عنوان یک شایستگی آن می‌توان یاد کرد هنری که در نقش‌ها و شیوه و سبک خود برای ما به یادگار مانده است و نکته سوم که از آن به‌عنوان شاخصه زندگی می‌توان یاد کرد زندگی پر از امید حسین بود ما شاهدیم که چقدر زندگی پر امیدی داشت. در طول حیات پر ثمر حسین آنچه که در زندگی ما نقش بسته تأثیر این هنرمند دوست داشتنی است.

حمید شاه‌آبادی معاون صدا هم گفت: امروز در فراغ یک دوست خوب و مجموع خاطرات وی در اینجا حضور داریم. بدرقه ما از این دنیا یک نسبت خیلی عمیق و وسیعی با مدل زندگی کردنمان دارد و این بدرقه در تشییع و مراسم و استقبال خوب مردم نشان می دهد. این مشایعت‌ها ارتباط خوب و نزدیکی که با حسین داشت این بود که بدی‌ها را می‌دید و به سادگی از کنار آن می‌گذشت.

وی افزود: اهری را بهتر از من می‌شناسید همیشه منبع انرژی بود و همیشه احساس تکلیف و مسئولیت می‌کرد. حقیقتاً منبع انرژی بود و با مرگ و بیماری راحت کنار آمد و بیماری نتوانست او را از علاقه و مسیری که دارد باز دارد.

بهزاد فراهانی اظهار کرد: ما خانواده‌ای هستیم که اگر کنار هم باشیم هیچ گونه برنمی‌تابیم بلکه ما حقیقت را برمی‌تابیم. از دوستانی که پیام تسلیت فرستادند تشکر می کنم. در طول 40 سالی که با حسین همسایه بودم هرگز ندیدم که حسین چشمی به دولت مردان داشته باشد. حسین جزو هنرمندانی بود که هشت نقش داشت. علت آن هم سواد کافی و دانش کافی بود که حسین داشت آذربایجان را خوب می‌شناخت و شعر شهریار را خوب می‌خواند. هنرمند با سواد و بافضیلتی بود و برای مردم زندگی کرد. او می‌دانست که زیاد مهمان این‌جا نخواهد بود و تمام ارزش‌های یک آرتیست فوق‌العاده را داشت و متأسفانه به حق و حقوق صنفی خود نرسید و می‌دانم که چه آروزهای باشکوهی برای بچه‌های تئاتر داشت.

مراسم هفت آن مرحوم روز سه شنبه ساعت ١٤ در مسجد بلال صدا و سيما برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، حسین محب‌اهری پس از تحمل دوره‌ای بیماری و سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، روز چهارشنبه ۲۶ دی، در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

محب‌اهری متولد ۱۳۳۰ تهران از جمله بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون بود. این بازیگر لیسانس ادبیات فارسی خود را از مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرد و از سال ۱۳۵۰ در حیطه عکاسی تئاتر نیز مشغول به کار شد. حسین محب‌اهری بازیگر آثاری چون «محله برو بیا»، «بوعلی سینا»، «سربداران»، «دو فیلم با یک بلیت»، «آقای شانس»، «پایتخت ۲» و «دردسرهای عظیم ۲» بود.

انتهای پیام/4046/ 4122/

نظر شما