شناسهٔ خبر: 30701994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بار ترافیک محور یاسوج _اقلید سبک می‌شود

R41452/P/S6,69/CT11

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی برای کاهش بار ترافیکی محور یاسوج_ اقلید عملیاتی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عزیز فیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسیر گردشگری و توریستی تنگ مهریان به سمت کاکان در محور یاسوج-اقلید قرار دارد که در آینده این محور به صورت چهارخطه و بزرگراه تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی چهارخطه شدن 5 کیلومتر از این محور انجام شده است، عنوان کرد: 5 کیلومتر دیگر این محور به صورت چهارخطه در سال آینده زیربار ترافیک می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چهارخطه کردن مابقی این محور به سمت یاسوج در دستور کار قرار دارد ولی به دلیل کوهستانی بودن منطقه شرایط کار کمی سخت است.

فیلی وجود مجتمع‌های رفاهی و گردشگری  تنگ مهریان، استقبال و حضور گردشگران استان های مختلف از این مسیر و پیست اسکی کاکان را از عمده دلایل پرترافیکی محور یاسوج _کاکان دانست و افزود: برای رفع این گره ترافیکی برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: تکمیل کردن محورهای نیمه تمام، تعریض و شانه سازی آن و اجرای بخشی از محور به صورت تونل از جمله اقداماتی بوده که در بلند مدت عملیاتی می‌شود.

فیلی با اشاره به اینکه طرح گردشگری این منطقه آماده است، افزود: بخشی از اعتبار این طرح از محل منابع ملی تامین و بخشی سال آینده تامین می‌شود و امیدوارم پس از سپری شدن فصل سرما عملیات اجرایی در چند قطعه این محور آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه محور یاسوج_اقلید در اولویت کار مسئولان استان قرار دارد، بیان کرد: این محور از  محورهای اساسی استان است و اتصال محور یاسوج به آزادراه شیراز _ اصفهان جز اولویت‌های کاری است.

فیلی با بیان اینکه پیگیر تخصیص منابع خوبی برای رفع مشکلات این محور هستیم، تصریح کرد: برای سبک شدن بار ترافیکی این محور در کوتاه مدت اکیپ‌های پلیس راه و راهداری مستقر می‌شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما