شناسهٔ خبر: 30701989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کی‌روش: این قوی‌ترین خانواده فوتبالی من است!

کارلوس کی روش در مصاحبه با AFP ضمن تایید پیشنهاد تیم ملی کلمبیا عنوان کرد که در حال حاضر تنها هدف او قهرمانی با ایران در جام ملت های آسیاست

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 تیم ملی ایران با صدرنشینی در گروه خود راهی یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا شده و حالا حریفی چون عمان را پیش رو دارد. این روزها اخبار مختلفی در مورد جدایی کی روش از ایران پس از جام ملت های اسیا در میان است. سرمربی پرتغالی دریافت پیشنهاد از کلمبیا را تایید می کند ولی تنها هدف و تمرکز فعلی او به موفقیت ایران معطوف شده است.

کی روش در جریان مصاحبه با AFP، دریافت پیشنهاد از فدراسیون فوتبال کلمبیا و مربیگری این تیم را افتخاری برای خود عنوان کرد. کلمبیا به شدت خواهان جذب سرمربی سابق رئال مادرید است؛ کسی که در 8 سال گذشته کارنامه موفقی در تیم ملی ایران داشته است. سرمربی پرتغالی اصرار دارد که فعلا روی کارش در تیم ملی ایران متمرکز است و متعهد شده است تا ایران را پس از 40 سال به قهرمانی آسیا هدایت کند و سپس به پیشنهاد کلمبیا فکر خواهد کرد.

 

کی روش در مصاحبه با خبرگزاری AFP گفت، در اینکه کلمبیا خواهان من است، جای تردیدی نیست و انها به من اعتماد کرده اند. او گفت که کلمبیا یک تیم فوق العاده با بازیکنانی بزرگ است و در رنکینگ فیفا نیز دوازدهم است و اینکه برای او افتخار بزرگی خواهد بود که هدایت چنین تیم باپرستیژی را برعهده بگیرد.

با وجود عملکرد درخشان کی روش در تیم ملی ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور قراردادی کوتاه مدت و شش ماهه را پس از جام جهانی به وی پیشنهاد کردند. تصمیمی که ادامه همکاری مربی پرتغالی را در هاله ای ازابهام فرو برده است.

کی روش گفت:« صادقانه بگویم که از عدم دریافت پیشنهاد 4 ساله فدراسیون فوتبال ایران کمی شگفت زده شدم. این شرایطی نیست که از طرف من ایجاد شده باشد. این تصمیم فدراسیون فوتبال ایران است. آینده من در دستان رئیس فدراسیون است. آنها شاید قصد رفتن به مسیری دیگر بدون من را دارند و قطعا من هم به دنبال راه حلی دیگر خواهم بود.

از نگاه کی روش، ایران و کره جنوبی از شانس های اول قهرمانی جام ملت های آسیا هستند و او در این مصاحبه به تمجید از از ستاره های تیمش پرداخت:«  من همیشه سعی کرده ام تا بازیکنانی را به تیم ملی دعوت کنم که پیراهن تیم ملی کشورشان را مقدم بر هر چیز دیگری بدانند. تنها به سبب توانایی و کیفیت نمی توان بازیکن موثری برای تیم ملی بود. باید شجاعت، وفاداری، تعهد و عرق ملی نیز داشته باشید. شما نمی توانید این فاکتورها را بخرید و باید در وجودتان باشد.

ایران در سال های اخیر تحت تحریم های مختلفی قرار داشته که جامعه و مردم را تحت تاثیر قرار داده ولی وقتی شما با این مردم و با بازیکنان تیم ملی زندگی می کنید و با توجه به روح بزرگی که دارند، عاشق شان می شوید. من هرگز تاکنون بازیکنانی مثل بازیکنان تیم ملی ندیده ام که تا این اندازه از توان شان بگذارند ولی در عوض ستایش هایی که  در خورشان است را دریافت نکنند. 

من عاشق این بازیکنان هستم که هرگز پاپس نمی کشند. انها شخصیتی قدرتمند دارند و همواره سعی در پیشرفت و بهتر شدن دارند و می خواهند در زمین بجنگند. بازیکنان تیم ملی خودشان را وقف این پیراهن و مردم کشورشان کرده اند. این احتمالا قوی ترین خانواده فوتبالی است که تاکنون در زندگی ام  دیده ام.

کسی نمی تواند بیشتر از خودمان روی من و شاگردانم فشار وارد کند ولی ما وارد تله نخواهیم شد، تند واکنش نشان نخواهیم داد و کنترل مان را از دست نمی دهیم چرا که رویای ما پیش روی مان قرار دارد.»

 

برچسب‌ها:

نظر شما