شناسهٔ خبر: 30699504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۰ جاذبه گردشگری تهران را در زمستان ببینید

30054

تهران به عنوان پایتخت ایران ابر شهری با جمعیت زیاد است. شهری پر از امکانات تفریحی و گردشگری شهری که شاید اگر در زمستان هوای آلوده نداشته باشد، بتواند مقصد رویایی برای گذراندن اوقات فراغت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ‌وب‌سایت سیری در ایران، ما در این مطلب شما را با جاهای دیدنی تهران در زمستان آشنا می‌سازیم. امیدواریم زمانیکه قصد سفر به تهران را دارید تهران هوای سالمی داشته باشد و شما از سفرتان در زمستان لذت ببرید .

پیست اسکی شمشک:

یکی از جاهای دیدنی تهران و مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال ۱۳۳۷ مورد بهره‌برداری و در سال ۱۳۷۵ با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور می‌باشد.

پیست اسکی دیزین:

پیست اسکی دیزین در۷۵ کیلومتری کرج و ۶ کیلومتری روستای ولایت روددر جاده کرج–چالوس واقع است.روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسکی دیزین و همچنین دره زیبای ولایت رود، کوه‌ها و دشت‌های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است. پیست اسکی دیزین در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است و در شمار پیست‌های معروف جهان قرار دارد. پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تایید قرار گرفته، عنوان بین‌المللی یافته است.

سورتمه تهران :

اگر به دنبال یک تفریح کاملا مهیج و در عین حال ایمن در شهر تهران هستید، سورتمه تهران یک پیشنهاد عالی برای شماست، این وسیله تفریحی با الهام از مونوریل طراحی شده با این تفاوت عمده که امکان تنظیم سرعت و افزایشش رو به کاربر می‌دهد. از امکانات این سورتمه می‌شود به آبشار ۳۰ متری، آلاچیق خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، فضای سبز کم‌نظیر و… اشاره کرد.

باغ فردوس:

باغ فردوس که فاصله چندانی با میدان تجریش ندارد و به سادگی می‌توان به آن دسترسی داشت یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان است. در این باغ بی‌نظیر یک بنای زیبا نیز قرار دارد که امروزه از آن به عنوان ساختمان اصلی موزه سینما استفاده می‌شود. جالب است بدانید این بنا بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد . همچنین از ورودی باغ فرودس تا این بنا جوی آبی با فواره‌های متعدد به چشم می‌خورد.

دربند :

دربند از آن دسته از مناطقی است که بهار، تابستان، پاییز و زمستان ندارد و در چهار فصل سال می‌توان در زیبایی‌های آن غرق شد. این مکان آنقدر محبوبیت دارد که در تمامی فصول سال بازدیدکننده دارد. شما علاوه‌بر لذت بردن از هوایی پاک و سالم می‌توانید از کوهپیمایی و امکانات رفاهی این منطقه بهرمند شوید.

دریاچه شهدای خلیج فارس:

مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس بزرگترین قطر تفریحی، تفرجی و گردشگری و پذیرایی شهر تهران با وسعت حدود ۲۵۰ هکتار که شامل ۱۳۰ هکتار پهنه آبگیر و مابقی پهنه ساحلی است.
این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در نوع خود در خاورمیانه است ایده آن اگر چه در اولین طرح جامع شهر تهران به عنوان برکه‌ای مدنظر بود ولیکن در اولین طرح تفصیلی منطقه در سال ۷۹ ملحوظ و همزمان ابلاغ شد.

دریاچه تار در زمستان:

اگر شما از آن دسته از گردشگرانی هستید که به بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی علاقه دارید. دریاچه تار در نزدیکی شهر تهران یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که برای دسترسی به این مکان سفری ۲ ساعته را در پیش خواهید داشت که البته ارزشش را دارد. در فصل زمستان این مکان بسیار سرد است و باید با تجهیزات کامل به آن سفر کرد.

پیست اسکی توچال:

فصل زمستان باشد و کوه‌های پر برف و پیست آماده اسکی توچال را رها کنیم؟ در فصل زمستان از این مورد نمی‌توان به سادگی عبور کرد. این پیست دارای فضایی مناسب برای ورزش‌های زمستانی است. از امکانات رفاهی دیگر این مجموعه می توان به هتل بین‌المللی، تله‌کابین و رستوران اشاره کرد. گشت‌وگذار در اطراف تهران و تهران‌گردی را محدود به فصول بهار و تابستان نکنید چراکه در زمستان هم به همراه سرمای هوا می‌توان جای‌جای تهران را با عشق و علاقه تماشا کرده و خاطره‌سازی کرد.

اگر علاقمند هستید که جاذبه های گردشگری بیشتری از تهران در فصل زمستان را بشناسید به سایت " سیری در ایران – seeiran.ir " مراجعه کنید.

دبیر خبر: حسن زاده

انتهای رپورتاژ خبری

نظر شما