شناسهٔ خبر: 30699093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

عضو جنبش انصارالله:

صدها اسیر سعودی و اماراتی در اختیار نیروهای یمنی هستند

یک عضو هیئت ملی و رئیس کمیته ملی اسیران فاش کرد صدها اسیر سعودی و اماراتی در اختیار نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عبدالقادر المرتضی در گفت‌وگو با روزنامه الثوره که امروز شنبه منتشر شد،‌تصریح کرد تنها ضامن برای آزادی افراد ربوده شده و اسیران از زندان‌های متجاوزان سعودی و  اماراتی، وجود اسیران سعودی و اماراتی نزد ما هستند که تعداد آنها صدها نفر است. وی هشدار داد لجبازی و یکدندگی طرف دیگر(متجاوزان سعودی اماراتی)،‌تحقق راه حل‌های نهایی در پرونده اسیران را غیر ممکن خواهد کرد.

در حالی که ائتلاف متجاوزان سعودی  اماراتی،  از روشن کردن سرنوشت 340 اسیر در زندان‌های سعودی و امارات از مجموع سه هزار اسیر خودداری می‌کنند،‌هیئت ملی یمن تاکید کرده است که اطلاعات و ادله کامل درباره وجود و اماکن بازداشت آنها را در اختیار دارد.

المرتضی، رژیم سعودی را مسئول ناپدید شدن هر اسیر یا بازداشتی یا فرد ربوده شده دانست و خاطر نشان کرد کمیته ملی امور اسیران، اسناد مهمی را تحویل سازمان ملل داده که وجود صدها اسیر در زندان‌های نظام سعودی و نظام  اماراتی را  اثبات می‌کند و هیچ شکی درباره آن وجود ندارد.

وی گفت درباره انکار وجود اسیران در زندان‌های سعودی و اماراتی از سوی متجاوزان با وجودی که ما اسامی آنها را تحویل دادیم، به سازمان ملل در این زمینه اعتراض کردیم و به آنها اطلاع  دادیم که این مسئله نادیده گرفتن آشکار توافق است، چرا که ما مکان‌های بازداشت و زندانی شدن اسیران از سوی متجاوزان را می‌دانیم.

رئیس کمیته ملی اسیران افزود به آنها گفتیم ادله و مدارک زیادی درباره وجود این اسیران در زندان‌های سعودی و امارات را در اختیار داریم که توانستیم با برخی از آنها تماس بگیریم، اما سازمان‌های بین المللی از جمله صلیب سرخ نتوانسته‌اند با برخی دیگر ارتباط برقرار کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما