شناسهٔ خبر: 30698099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

5 ستاره جوان جام ملت ها از نگاه فاکس؛

ستاره‌های جوان آسیایی که می خواهند به اروپا بروند

مرحله گروهی مسابقات جام ملت های آسیا در شرایطی خاتمه یافت که شاهد صحنههای به یادماندنی زیادی در جام بودیم و حالا مسابقات تازه وارد مراحل حساس تر و مهیج تر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا از روز آینده از سر گرفته می شود و این در حالی بود که در مرحله گروهی شاهد درخشش بازیکنان جوانی بودیم که از تورنمنت امارات در حال معرفی خود به فوتبال جهان هستند.

 

بخش آسیایی وب سایت فاکس به بررسی 5 جوان آینده دار و مستعد فوتبال آسیا پرداخته است.

 

1-  آنیرود تاپا – هند


هندی ها در آخرین دیدار برابر بحرین با گل دقایق پایانی بازی را به حریف واگذار کردند تا این تیم به جای آنها جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کند و آنها به صورتی دراماتیک از صعود بازماندند ولی عملکرد برخی بازیکنان تیم در مرحله گروهی تحسین برانگیز بود. یکی از مهم ترین بازیکنان آنیرود تاپا بود که هفته گذشته 21 ساله شد  و اولین گل ملی خود را هم در این تورنمنت ثبت کرد.

 

 

2-  ریتسو دوآن – ژاپن


جوان 20 ساله ژاپنی ها درخشش خود را چند سالی است که آغاز کرده و سال گذشته از گامبا اوزاکا به لیگ هلند پیوست تا ادامه راهش را در فوتبال اروپا پیگیری کند. وینگر راست ژاپنی ها در پیروزی 3 بر 2 سامورائی ها برابر تاجیکستان در دیدار اول هم زننده گل دوم تیم بود.

 

 

3-  اکرم عفیف – قطر


اکرم عفیف 22 ساله یکی از هیجان انگیزترین بازیکنان قطر در بخش تهاجمی بود، که با معز علی که همین سن را دارد، نمایشی تاثیرگذار ارائه داد. در شرایطی که معز علی با 7 گل خود را به عنوان مدعی اصلی آقای گلی مسابقات مطرح کرده، زیر سایه درخشش این بازیکن اکرم عفیف موفق به ثبت 4 پاس گل در سه بازی مرحله گروهی شده و بیش از هر بازیکنی خلق موقعیت کرده؛ یعنی 10 ایجاد موقعیت. با نمایشی که اکرم عفیف بازیکن ویارئال که این روزها به صورت قرضی در السد بازی می کند، در جام ملت های آسیا به نمایش گذاشته، خیلی زود به فوتبال اروپا بازخواهد گشت.

 


4-  نوین چانگ های


این بازیکن 21 ساله درست همانجایی که ویتنام نیاز داشت، حاضر شد تا تیم ملی کشورش از رقابت ها با ناامیدی به خانه بازنگردد؛ اگرچه ویتنام در مقابل عراق و ایران نتوانست به پیروزی دست یابد ولی ضربه ایستگاهی  نوین چانگ های  یکی از زیباترین گل های جام از روی ضربه ایستگاهی را رقم زد و حالا آنها امیدوار به درخشش در مرحله بعدی مقابل اردن هستند تا به شگفتی سازی خود ادامه دهند.

 

5-  مهند علی – عراق


مهند علی جوان ترین بازیکن حاضر در جام ملت های آسیا 2019 به شمار می رود، اما شما با نمایشی که او در زمین ارائه می دهد، نمی توانید به سن او که فقط 18 سال دارد، پی ببرید. او دو گل زیبا در دو دیدار ابتدایی برابر ویتنام و یمن به ثمر رساند و توانایی زیادی در بازی هوایی و زمینی دارد و بی جهت نیست که حالا گلاسکو رنجرز به دنبال امضای قرارداد با او است.

 

نظر شما