شناسهٔ خبر: 30697802 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱/۲میلیون یورو کل بودجه ساخت ماهواره در ۱۰ سال گذشته

وزیر ارتباطات اعلام کرد کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، حدود ۱/۲میلیون یورو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در در صفحه اینستاگرام خود، اطلاعاتی در خصوص بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، در اختیار کاربران قرار داد و نوشت کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، حدود ۱/۲میلیون یورو بوده است.

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

«با تيم ماهواره پيام یک جلسه عالی داشتيم. جلسه‌ای پر از نشاط و اميد و البته خاطرات جذاب اين ده سال. ماهواره بعدی آن‌ها، دقت ٤٠ برابر بالاتر از پيام را دارد و البته كاربردهای جديد و كارآمدی بهتر! ⁧ آینده‌روشن

پ.ن۱: این ویدئو را امیرعباس از اهواز فرستاده و ضمن تقدیر از تلاشها، با دل مهربونش برای تیم فضایی یک عالمه انرژی فرستاده. ممنونم امیرعباس عزیز.

پ.ن۲: عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره شده بودند، کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، حدود ۱/۲میلیون یورو بوده است. این بودجه‌ها از جنس هزینه نیست، بلکه سرمایه ملی است. به خاطر دارید اجرای بخشی از دولت الکترونیکی چه میزان از هزینه‌های کشور و بریز و بپاش‌ها را جمع می‌کرد؟ داشتن ماهواره سنجشی نیز به همان میزان بهره‌وری منابع آب و کشاورزی ما را بهبود خواهد بخشید.

کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، حدود ۱/۲میلیون یورو بوده است+عکس

انتهای پیام/

نظر شما