شناسهٔ خبر: 30696947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نفوذ به مراکز اطلاعاتی دشمن با استفاده از میکرو پهپادهای جاسوس + فیلم

کشور نروژ پهپادهایی بسیار کوچک ساخته است که می‌توانند خود را به هر نقطه ای رسانده و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت پهپاد چند سالی است که در دستور کار اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است و بخش مهمی از صنایع نظامی آنها را در بر می گیرد.

اخیرا کشور نروژ به منظور جاسوسی، پهپادی کوچک ساخته است که در کف دست جای می گیرد. وزن این پهپاد با دوربین نصب شده در نوک آن ۱۶ گرم و با احتساب باتری آن ۳۳ گرم می‌باشد. زمانی که نود درصد باتری آن شارژ شده باشد قادر است تا سی دقیقه در آسمان پرواز کند. این میکروپهپاد یک صفحه نمایشگر تبلت مانند نیز دارد که در اختیار کاربر آن قرار می‌گیرد که هم از آن برای هدایت پهپاد و هم مشاهده تصاویر دوربین استفاده می‌شود.

میکرو پهپاد بلک هورنت به دلیل جثه بسیار کوچکی که دارد، گزینه بسیار ایده آلی برای جاسوسی و شناسایی مواضع دشمن می‌باشد و به دلیل جثه کوچکش، دشمن معمولا متوجه حضور آن در بالای سر خود نمی‌شود. این پهپاد به شکل گسترده‌ای در ارتش‌های ناتو استفاده می‌شود و استفاده از آن کماکان درحال گسترش است. مثلا تک تیراندازان از این پهپاد برای کشف هدف و زیرنظر گرفتن نفرات دشمن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی رزمندگان یمنی به پایگاه العند در استان لحج

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6802345/9284058?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام/
 

ساخت پهپادهای کوچک + فیلم

نظر شما