شناسهٔ خبر: 30696577 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سومین راهپیمایی سالانه زنان آمریکایی در اعتراض به سیاست‌های ترامپ

71129

هزاران تن امروز شنبه قرار است در اعتراض به سیاست‌های ترامپ و درخواست حقوق زنان در سومین تظاهرات سالانه زنان به خیابان‌های واشنگتن بیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، راهپیمایی اصلی زنان در سال ۲۰۱۷ باعث حضور صدها هزار معترض در خیابان‌های آمریکا شد. البته تعداد دقیق شرکت کنندگان هنوز هم مساله اصلی مناظره‌ها و گفتگوهای سیاسی است.

گرچه اعتراضات امسال به خاطر مناقشات تا حدی به حاشیه کشانده شده اما شرکت کنندگان انتظار دارند جمع زیادی در این راهپیمایی شرکت کنند.  این در حالی است که تعطیلی دولت آمریکا در حال نزدیک شدن به یک ماهگی خود است.

سازماندهندگان در نظر دارند یک پلتفورم سیاست فدرال ۱۰ ماده‌ای را که زنان را در صدر دستور کارها قرار می‌دهد و همچنین طرح‌هایی برای مبارزه با خشونت علیه زنان و رعایت عدالت اقتصادی و نژادی ارائه دهند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که پیش بینی آب و هوایی برای بارش برف و باران های شدید باعث لغو این تجمع شود.

راهپیمایی سال جاری میلادی زنان به دلیل یک بحث ایدئولوژیک شدید دچار تنش شد. در نوامبر گذشته میلادی،‌ ترزا شوک، یکی از موسسان این جنبش به صورت علنی چهار رهبر اصلی این راهپیمایی ملی را به یهودی ستیزی متهم کرد. این اتهام علیه "لیندا سارسور"،‌ یک فلسطینی – آمریکایی و "تامیکا مالروی"، فرد مرتبط با لوئی فاراخان، فعال مدنی و رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا وارد شده است.

ترزا شوک، یکی از موسسان این جنبش که یک وکیل بازنشسته از هاوایی است با ایجاد یک پست در فیس بوک تمامی این جنبش را زیر سوال برد و مدعی شد که سارسور و مالروی به همراه دو تن دیگر از سازمان دهندگان، حرکت جنبش را از مسیر اصلی و راستینش دور کرده و خواستار کناره گیری آنها شدند.

انتهای پیام

مترجم: ایراندخت آذرشکیب

دبیر: منصوره زالی

برچسب‌ها:

نظر شما