یک هیات تجاری چینی با ظرفیت شرکت‌های نانویی ایران آشنا شد

صاحب‌خبر -

 

 

با میزبانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و با همکاری مرکز نانوی ایران و چین، نشست مشترکی میان چند شرکت نانویی ایران در حوزه پلیمر و یک هیات تجاری از کشور چین برگزار شد. 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک هیئت تجاری از کشور چین به ایران سفر کرده تا ضمن آشنایی با ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه پلیمر، گام‌های عملی برای انجام همکاری‌های مشترک برداشته شود.

 

در این راستا، نشستی با حضور این هیئت تجاری و چهار شرکت ایرانی فعال در حوزه پلیمر، در محل ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برگزار شد. در این جلسه شرکت‌های پویا پلیمر تهران، شمیم پلیمر، بسپار پیشرفته شریف و آروین سپهر پارت دستاوردهای خود را در حوزه مواد پلیمری ارائه کردند.

 

در ابتدای این جلسه امیر قربانعلی مدیر مرکز نانوی ایران و چین، درباره تاریخچه‌ی راه‌اندازی مرکز نانوی ایران و چین مطالبی ارائه کرد و در ادامه به تشریح فرصت‌های موجود در چین برای شرکت‌های ایرانی پرداخت. 

 

وی این نشست را فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر بخش تجاری چین با دستاوردها و توانمندی‌های ایران در حوزه نانو دانست و اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های پلیمری ایرانی بتوانند پتانسیل خود را در این حوزه به هیئت چینی معرفی کنند.

 

در بخش پایانی این جلسه، مدیر مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) به معرفی سازوکار این مرکز و چگونگی ایجاد همکاری میان فناور و بخش صنعت پرداخت. ارائه 150 پروپوزال از سوی فناوران و صنعت‌گران به این مرکز برای ایجاد همکاری مشترک و تولید 7 محصول از جمله دستاوردهای آیکن بوده که برای هیئت چینی جالب توجه بود.

 

در پایان هیئت چینی ضمن تشکر از شرکت‌های ایرانی برای معرفی محصولات و خدمات خود، این نشست را نقطه آغازی برای ایجاد فصل جدیدی در همکاری مشترک میان ایران و چین خواندند و ضمن تأکید بر مزیت‌ها و فرصت‌های موجود، برای همکاری با شرکت‌های نانویی اعلام آمادگی کردند.

 

در پایان از نمایشگاه دائمی محصولات نانویی در ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی بازدید به عمل آمد و تفاهم‌نامه‌ای با یکی از این شرکت‌ها امضاء شد. همچنین عصر همین روز انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند جلسه‌ای با این هیئت تجاری برگزار کرد.

 

پایان پیام/29

نظر شما