شناسهٔ خبر: 30694300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دلایل طولانی شدن بهره برداری از تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج اعلام شد

R41452/P/S6,69/CT1

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد دلایل طولانی شدن بهره برداری از تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج را اعلام کرد و گفت: محدودیت‌های اعتباری و تحریم از جمله مهمترین دلایل این تاخیر بوده است.

صاحب‌خبر -

سید علی لدنی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: احداث و راه اندازی تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج مردادماه 95 در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد ولی بعد از گذشت 30 ماه هنوز از افتتاح و بهره برداری از پروژه خبری نیست.

مسئولان و متولیان  امر، وعده افتتاح پروژه تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج  را برای تابستان داده بودند ولی و در واقع در قامت یک روئیا ماند و با هر سختی که بود مردم و مسئولان آبفای شهری تنش شدید آبی را در فصل گرم سال 97 پشت سرگذاشتند.

مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان همچنان سرنوشت نامعلومی داردو نمی‌توان زمان دقیقی برای بهره برداری از آن مشخص کرد و با این شرایط تنش آبی در تابستان گرم 98 نیز به مردم دوباره سلام می‌کند.

این مصوبه آقای رئیس جمهور از قضای روزگار ردیف بودجه‌ای نداشت و مسئولان آبفای شهری روزهای سختی را برای جذب اعتبار از منابع مختلف برای این پروژه گذرانند تا اینکه فضای فیزیکی این پروژه هم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بعد از کش وقوس‌های فراوان بین آبفای شهری و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه محل اجرای طرح، اردیبهشت ماه 96 با حضور وزیر نیرو پروژه تصفیه خانه اضطرای آب شرب شهر یاسوج کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد ولی هنوز از افتتاح رسمی و کامل پروژه خبری نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد دلایل طولانی شدن بهره برداری از  تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج را اعلام کرد و گفت: محدودیت‌های اعتباری و تحریم از جمله مهمترین دلایل این تاخیر بوده است.

سید علی لدنی‌نژاد افزود: ابنیه این پروژه 90 درصد اجرایی شده و با وجود محدودیت‌های موجود تلاش می‌کنیم تجهیزات مورد نیاز خریداری و وارد کنیم تا در کمترین زمان ممکن نصب شوند.

انتهای پیام/ن

نظر شما