شناسهٔ خبر: 30693096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی:

پیوستن به FATF برای کشور مفید نیست/کنوانسیون پالرمو با کشور منافات دارد

مرجع تقلید شیعیان گفت: کنوانسیون پالرمو برای کشور مفید نخواهد بود و تجربه تاریخی نشان داده طرف مقابل پایبند به هیچ قراردادی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، ضمن تسلیت گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: عده‌ای از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای نگرانی خود را نسبت به برخی از مسائل کشور از جمله تصویب چند کنوانسیون اعلام کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر از حوزه و طلاب بابت این نگرانی داشته که دغدغه جلوگیری انحراف از اهداف و آرمان امام راحل و شهدا را دارند.

وی با بیان اینکه روحانیت و حوزه علمیه باید همیشه بیدار بوده و به مسائل مختلف مردم توجه کنند، ابراز کرد: طلاب و روحانیت خدایی ناخواسته اگر مشاهده کرده که انحرافی در کار بود باید از آن جلوگیری کنند.
 
مرجع تقلید شیعیان سروصدا کردن بدون در نظر گرفتن قانون را امری نادرست برشمرد و افزود: اینکه عده‌ای با سروصدا و بدون توجه به قانون و منویات مقام معظم رهبری اعتراض می‌کنند کار درستی نیست و این‌جوری کار به‌جایی نمی‌رسد.
 
وی با انتقاد از بهانه دادن به دشمنان با متشنج کردن فضای جامعه تصریح کرد: نباید کشور را متشنج نشان داده و بهانه به دست دشمن دهیم و باید در سایه آرامش، قانون، توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و با حفظ روحیه انقلابی اعتراضات خود را بیان کرد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه بررسی کنوانسیون پالرمو را مدنظر قرار داد و گفت: این کنوانسیون برای کشور مفید نخواهد بود و تجربه تاریخی نشان داد طرف مقابل پایبند به هیچ قراردادی نیست.
 
وی با  اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم یادآور شد: ما شک نداریم کسانی که سردمدار این جریان در دنیا بوده افراد ظالمی هستند که در بحرین، یمن و دیگر کشورها جنایات آنان را می‌بینیم و قرآن در توصیه‌ای گفته که هرگز به آنان اعتماد نکنید و پیمان با آنها نبندیم.
 
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: عده‌ای فکر نکنند ما بی‌اطلاعیم ولی تصویب این کنوانسیون به صلاحیت کشور نیست و ما نمی‌توانیم سکوت کنیم و مأمور به وظیفه بوده و طبق نظر کارشناسان اعلام نظر می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه مسئولان باید تابع نظر رهبر معظم انقلاب باشند، تصریح کرد: ایشان در دیدار نمایندگان مجلس در خرداد سال جاری تأکید کرده‌اند که این کنوانسیون‌ها برای منافع دشمنان است و این‌ها در اتاق فکر قدرت‌ها بزرگ پخته می‌شود و اگر کشوری که مستقل بوده قبول نکرد مورد هجمه قرار دهند.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه طبق نظر قرآن و قانون اساسی ما مأمور به حفظ شاخصه‌های انقلاب بوده و ضروریتی نداشته که به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شاهرودی نامه ای به شورای نگهبان نوشته که این کنوانسیون با منابع کشور منافات دارد و ما از حوزه و مسئولان درخواست می‌کنیم که نظر رهبری را در نظر گرفته و برخلاف آن گام برندارند.
 
انتهای پیام/

نظر شما