شناسهٔ خبر: 30691090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوگواره اربعین در آینه رسانه ها فردا در ایلام برگزار می شود

ایلام - ایرنا - دبیر اجرایی دومین سوگواره منطقه ای اربعین در آیینه رسانه ها گفت: این آیین فرهنگی - رسانه ای فردا یکشنبه 30 دی ماه در شهر ایلام برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

رضا رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این سوگواره را معرفی و ثبت حضور و مشارکت کم سابقه فعالان مطبوعاتی و رسانه ای و به طور مشخص اهالی رسانه های مکتوب استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان در پوشش و برجسته سازی کنگره آیینی اربعین حسینی عنوان کرد.
وی برنامه محوری این سوگواره را معرفی آثار برگزیده و تجلیل از برگزیدگان این آیین فرهنگی - رسانه ای عنوان کرد.
دبیر اجرایی دومین سوگواره منطقه ای اربعین در توضیح فرایند برگزاری این آیین توضیح داد: پس از اعلام فراخوان این سوگواره ویژه اهالی رسانه های مکتوب ایلام، کرمانشاه و خوزستان در آبان ماه امسال در مجموع 326 اثر از رسانه های مکتوب این استان ها به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.
وی با بیان اینکه 22 برگزیده این جشنواره در مجموع 26 مقام را در حوزه های مختلف کسب کرده اند، بخش های این جشنواره را خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله، سرمقاله، تیتر و عکس برشمرد و گفت: آثار ارسالی به سوگواره از خبرنگاران و عکاسان مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری هستند.
رستمی موضوع های این سوگواره را اربعین و دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، اربعین و انسجام اسلامی، اربعین، امنیت و توسعه پایدار منطقه، اربعین در مسیر تاریخ، اربعین، عزت طلبی و آزادی خواهی، اربعین، ایثار و شهادت، اربعین، امر به معروف و نهی از منکر، اربعین و نماز و اربعین و گردشگری مذهبی برشمرد.
به گفته وی، نخستین سوگواره منطقه ای اربعین در آیینه رسانه ها بهمن ماه پارسال برگزار و در مجموع 120 اثر از استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان به این جشنواره ارسال شد.
دبیر اجرایی دومین سوگواره منطقه ای اربعین تصریح کرد: این آیین با معرفی و تجلیل از برگزیدگان فردا یکشنبه 30 دی ماه در مجمتع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار می شود.
رستمی اضافه کرد: در حاشیه این آیین از خبرنگارانی که در ایام اربعین حضور فعال داشته اند تقدیر خواهد شد.
وی از عموم خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی استان برای شرکت در آیین اختتامیه این سوگواره دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران واقع در استان ایلام یکی از کانون های مهم تردد زائران به کشور عراق محسوب می شود.
استان ایلام در ایام اربعین پذیرای میلیون ها زائر از مناطق مختلف کشور است.
7171/6034

نظر شما