شناسهٔ خبر: 30690736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر:

دانشجویان، فلسفه‌ی محوری وجود دانشگاه هستند

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رمضان علیان مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر در گفتگو با خبرگزاری بسیج از لرستان گفت: در سال ۱۳۷۳ اولین بار برای تبلیغ ایام محرم وارد شهرستان الشتر شده تا سال ۱۳۸۴ ایام تبلیغی مانند ماه مبارک رمضان، محرم و... به این شهرستان آمده و در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان روحانی طرح هجرت بلندمدت روستای مؤمن آباد در این شهر ساکن و از سال ۱۳۸۹ تاکنون به‌عنوان مشاور فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی و از سال ۱۳۹۲ به بعد به‌عنوان مسئول امور فرهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی سلسله همکاری دارند.

 

وی در ادامه به نقش دانشجویان در پویایی فضای دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه، با نسل دانشجو پیوند خورده و این مجموعه، عنصر اصلی کمی دانشگاه را شکل داده و دانشجویان، یکی از سه ضلع عناصر کیفی آن محیط به شمار و دانشگاه علاوه بر مدیریت و اساتید، به نسل دانشجو متکی و از سویی بخش قابل‌توجهی از برنامه‌های علمی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی دانشگاه بر محور دانشجویی متمرکزشده و لذا در دانشگاه‌ها بستر برای حضور و فعالیت دانشجویان جهت تشکیل بسیج دانشجویی، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی فراهم‌شده است.

 

علیان در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت مدیران انقلابی بر این دانشگاه، بستر برای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی بر اساس منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فراهم و گروه‌های دانشجویی می‌توانند فعالیت گسترده‌ای در دانشگاه داشته باشند.

 

وی با تأکید بر وجود بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها لازم و سبب گسترش فضای انقلابی و مطالبه گری در دانشگاه شده ولی خروجی فعالیت‌های فرهنگی بسیج باید چنان قوی باشد که منجر به رفع یکی از مشکلات کشور و اجراشدن دیدگاه‌های امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت شود.

 

 مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر با اشاره به انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر عنوان کرد: برپایی نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی با همکاری بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشگاه مانند دهه فجر، روز دانشجو، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج مراسمات عزاداری محرم و صفر، برپایی جشن به مناسبت اعیاد ائمه بخشی از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌ها، جلسات حلقه‌های بسیج، اردوهای دانشجویی، اردوهای جهادی، برپایی نمایشگاه به مناسبت‌های مختلف، نشست‌های علمی اساتید، ارائه مشاوره به اساتید و دانشجویان، مسابقات قرآن و عترت و .... بخش دیگری از فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما