شناسهٔ خبر: 30690209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دفتر مولر گزارش رسانه آمریکایی در رابطه با ترامپ و روسیه را تکذیب کرد

دفتر بازپرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» با روسیه، گزارش جنجالی رسانه آمریکایی درباره دستور رئیس‌جمهور به وکیل سابق خود برای دروغگویی به کنگره درباره روسیه را تکذیب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به گزارش جنجالی درباره دستور رئیس‌جمهور آمریکا به وکیل سابق خود برای دروغگویی به نمایندگان کنگره درباره تلاشهایش جهت ساخت برج در مسکو، دفتر بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهویر آمریکا و ادعای تبانی کارزار دونالد ترامپ با مسکو هم به  این خبر واکنش نشان داده است.

پایگاه آمریکایی «بازفید» روز جمعه گزارشی جنجالی درباره دستور رئیس‌جمهور آمریکا به وکیل سابق شخصی خود منتشر کرد؛ گزارشی که سبب اظهارنظرهای قانونگذاران آمریکایی درباره احتمال استیضاح و برکناری «دونالد ترامپ» از ریاست جمهوری شده است.

در این گزارش آمده بود که ترامپ به «مایکل کوهن» وکیل سابق خود دستور داده درباره تلاشهایش برای ساخت یک برج ترامپ(Trump Tower)  در مسکو به نمایندگان کنگره آمریکا دروغ بگوید (جزئیات بیشتر).

طبق گزارش «واشنگتن پُست»، دفتر «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا، به این گزارش واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است.

پیش از آن، کاخ سفید هم در بیانیه‌ای گزارش پایگاه خبری «بازفید» درباره دستور رئیس‌جمهور آمریکا به وکیل سابق خود برای دروغ گفتن به کنگره را «عاری از واقعیت» توصیف کرده بود.

«پیتر کار» سخنگوی رابرت مولر گفت: «توصیف بازفید درباره بیانیه‌‎های خاص ارائه شده به دفتر بازپرس ویژه و توصیف اسناد و شواهدی که این دفتر بدانها در رابطه با شهادت مایکل کوهن در کنگره دست یافته، دقیق نیستند».

واشنگتن پست درباره اظهار نظر سخنگوی مولر می‌نویسد: «این بیانیه از چند بُد بیانیه‌ای خارق‌العاده بود، اول اینکه دفتر بازپرس ویژه بسیار به ندرت درباره مسائل اظهارنظر می‌کند و دوم، این بیانیه به نظر می‌رسد که مانعی در برابر اتهام‌زنی‌های قانونگذاران حزب دموکرات مبنی بر زده شدن جرقه پایان ریاست جمهوری ترامپ ایجاد می‌کند».

این رسانه می‌‎افزاید: «عواقب محتمل گزارش (بازفید علیه ترامپ) از قبیل آغاز فوری تحقیقات کنگره و احتمال دعوای حقوقی با کاخ سفید، آنچنان سنگین بود که مولر تصمیم گرفت اقدامی شگفت‌آور انجام دهد و علنا این موضوع را که تحقیقات او هیچ مدرکی درباره (دستور ترامپ به وکیلش درباره دروغگویی به کنگره در رابطه با ساخت برج در مسکو) را تکذیب کند».

پیش از این، به دنبال انتشار گزارشی درباره تحقیق اف‌بی‌آی درباره اینکه آیا ترامپ «عامل روسیه» بوده است یا خیر، گمانه‌زنی‌ها درباره پرونده دخالت ادعایی مسکو در انتخابات 2016 آمریکا تشدید شد. کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور آمریکا هم مجبور به واکنش شد و شدیدا این گزارش ادعایی را رد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما