شناسهٔ خبر: 30690072 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاظم‌ هژیرآزاد: "تله‌تئاتر" قربانی رفتار عوامانه تلویزیون شده‌ است

R1515/P/S4,34/CT3

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با انتقاد از وضعیت اتفاقات نمایشی تلویزیون،‌ گفت: مقصر این شرایط قطعاً مدیرانی هستند که از روی سفارش و توصیه، مسئولیت گرفته‌اند و ظاهراً نابلد کار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ «رهایم نکن» و «نزدیکی‌های بهشت» جزو آخرین کارهای مهلب "مختارنامه" و هنرمند با دانش سریال‌های تاریخی و مذهبی تلویزیون و پای ثابت تله‌تئاترهای رسانه‌ملی، کاظم هژیرآزاد است که این روزها در سریال «حکایت‌های کمال» قدرت‌الله صلح‌میرزایی و یک تئاتر برای صحنه نمایش به ایفای نقش می‌پردازد. او نسبت به وضعیت برنامه‌‌ها و سریال‌های امروز تلویزیون گلایه دارد؛ هژیرآزاد به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌گفت: تلویزیون مخاطب را خیلی دست‌کم می‌گیرد و خیلی عوامانه برخورد می‌کند. به خاطر اینکه مدیران تلویزیون سهل‌الوصول‌تر از قبل شده‌اند و هر نوع فیلمنامه، هنرمند و برنامه و سریالی را روی آنتن می‌برند. زمانی سخت‌گیرتر بودند و تمایل به فرهیختگی داشتند.

وی افزود: باید از مدیران پرسید که چرا تلویزیون به رفتار عوامانه روی آورده است. پیش از تلویزیون به دنبال فرهیختگی بود و تله‌تئاترهای خوبی ضبط می‌کرد و امروز از این نوع پرداخت‌ها خبری نیست. چرا که احساس می‌شود شبکه‌های سیما یک نوع دیدگاه‌ عوامانه‌ را در دستور کار خود قرار داده‌اند. باید نسبت به شبکه‌ها و نوع مأموریت‌هایشان یک تفکیکی قائل شوند اما این تفکیک مأموریتی پیش از این محسوس بود ولی الان انگار فقط رسیدن به آنتن و پُر شدن آنتن رسالت اصلی تلویزیون شده است.

هژیرآزاد با اشاره به مقصر اصلی این شرایط در تلویزیون، حضور یکسری نابلد کار در عرصه مدیریت است، گفت: مقصر این شرایط قطعاً مدیرانی هستند که از روی سفارش و توصیه، مسئولیت گرفته‌اند و ظاهراً نابلد کار هستند. چون پیش از این کیفیت و جذابیت توأمان با دانش و فرهیختگی یک اصول و منطق اصلی در تلویزیون بود و امروز به پارامترهای دیگری توجه می‌شود. اینکه چرا قاعده کار تغییر کرده و اصرار دارند مخاطب عام را راضی نگه دارند سوال و ابهامی است که باید مدیران پاسخگوی آن باشند. ما بازیگر هستیم و وظیفه‌مان هنرنمایی است حالا یک سریالی هم ضعیف است و بی‌تأثیر به خاطر درد نان بایستی آن را علی‌رغم میل باطنی، بازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما