شناسهٔ خبر: 30689661 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کشور نیازمند سند مادر در حوزه فرهنگ و علم است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی روز شنبه در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و وجود

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی روز شنبه در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و وجود هزاران طلبه و استاد حوزوی در سطوح مختلف افزود: قم بین المللی ترین شهر ایران است که باید این ظرفیت مورد توجه مسئولان و نهادهای فرهنگی کشور قرار گیرد.
وی با تاکید بر حفظ و حراست از ارزش های محلی و ملی گفت: جامعه انسانی متفاوت از جامعه اشیاء است و صنعت توان مدیریت انسان را ندارد.
عاملی ادامه داد: کار با انسان به دلیل پیچیدگیهای آن بسیار دشوار است که نیاز به برنامه ریزی دقیق متناسب با ظرفیت ها و نیازهای انسانی دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی وعلمی حوزه علمیه قم تاکید کرد: فناوری اسناد نویسی بالادستی در قم بسیار غنی است که باید مورد تاکید و توجه نهادهای کشوری باشد.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه ظرفیت عظیم و بزرگی است که در سالهای اخیر با ایجاد نگاه به آینده در مدیریت کلان آن ، شاهد تحول در این مجموعه علمی هستیم.
عاملی تحول در حوزه را بسیار راحت تر از دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه دارای نظام اداری و آموزشی ویژه ای است که تحول در آن را بسیار دشوار کرده است.
وی ادامه داد: خدمت به حوزه علمیه ارزشمند است و نهادینه کردن همکاریها با آن از جمله اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 40 دستگاه مختلف مرتبط با شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد ، اظهار داشت: از این مراکز علمی درخواست شده برنامه های عملیاتی خود را تا ماه های آینده به دبیرخانه شورا ارائه تا برنامه پنج ساله راهبردی به منظور تعیین چشم انداز کلان در حوزه فرهنگی و علمی تدوین شود.
به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 دی ماه جاری در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی را به سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند ، پیش از وی محمدرضا مخبر دزفولی از سال 84 این مسئولیت را عهده دار بود.
در برنامه سفر یک روزه عاملی به شهر مقدس قم، علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س)، دیدار با آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی ازمراجع تقلید، جلسه با ریاست و مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی، بازدید از دبیرخانه شورای تخصصی حوزوی و حضور در جلسه مجمع شورای تخصصی حوزه پیش بینی شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما