شناسهٔ خبر: 30688370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه سنگر:

تفکیک اسلام ناب محمدی از اسلام آمریکایی از ثمرات انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام تجدد با بیان اینکه انقلاب ما چهل ساله نیست بلکه نطفه اش از زمان شهادت حضرت زهرا سلام الله بسته شد، گفت: تفکیک اسلام ناب محمدی از اسلام آمریکایی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حجت الاسلام کمال تجدد»، در خطبههای نماز جمعه در مصلی شهر سنگر با اشاره به آزمایش‌های الهی اظهار کرد: برخی‌ها از آزمایش‌ها حفظ می‌شوند و این بیانگر این است که خدا را نباید در تنگناه‌ها فراموش کرد.

امام جمعه سنگر همچنین به آفت‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس با آن روبرو بودیم اشاره و اذعان کرد: باید قدر این امنیت را بدانیم و نباید فراوش کنیم که دشمن در کوچه‌های سه متری موشک‌های ۹ متری می‌زد.

وی فراموشی آفت‌ها را فراموشی ثمرات این انقلاب دانست و بیان کرد: فراموشی آفت‌هایی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس بر ما تحمیل شد فراموشی امنیتی است که الان در آن زندگی می‌کنیم.

تجدد با بیان اینکه بعضی فراموشی ها پسندیده است، گفت: خوبی به دیگران، مصیبت ها، بدی هایی که دیگران در حق ما کرده اند را باید فراموش کرد تا نزدیکی ما به خداوند حفظ شود.

امام جمعه سنگر همچنین خداترسی و خدا باوری را موجب بالا رفتن ظرفیت‌ها و ارزش‌های مومنین عنوان کرد و با اشاره به شهادت صدیقه کبری، حضرت زهرا سلام الله، گفت: ایام سوگواری این حضرت بخصوص در این ایام ۲۰ روزه باید مورد احترام ما قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بعضی‌ها رحلت حضرت زهرا (سلام الله ) را بعد از رحلت پیامبر ۷۵ روز و بعضی‌ها ۹۵ روز می‌دانند که بهتر است بین این دو تاریخ حرمت صدیقه کبری را حفظ کنیم، و اگر نمی‌توانیم همه ۲۰ روز را تکریم کنیم این دو تاریخ را سعی کنیم فراموش نکنیم.

تجدد با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (سلام الله) برای ما بسیار زحمت کشیدند، تصریح کرد: اگر ایشان نبودند اهل بیت و حضرت محمد (ص) و دین علوی به ما نمی‌رسید.

وی گفت: حضرت زهرا (سلام الله ) با استقامت و مقاومت خودشان دین علوی را به ما برسانند و این کار بزرگی است که بین در و دیوار قرار گرفتند اما از حضرت علی(علیه السلام) جدا نشدند.

تجدد افزود: غربت حضرت علی علیه السلام بیشتر بعد از رحلت حضرت زهرا سلام الله بود تا جایی که با کسی درد دل نمی کرد و با چاه درد دل میکرد.

وی فاطمه زهرا (سلام الله) را سیدة النساء العالمین یعنی هم سیده دنیا و هم آخرت دانست و تصریح کرد: ۱۸ سال بیشتر عمر نکرد اما دارای مقام والایی است چون وقتی پیامبر برای اینکه از خداوند فرزندی همچون فاطمه زهرا داشته باشد ۴۰ روز عبادت کردند و روزه گرفتند.

تجدد با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (سلام الله) حتی با مرگ خود مدافع اسلام ناب محمدی بود، گفت: باید بر این خواسته حضرت زهرا از امیر المومنین که خواست «مرا شبانه دفن کن» تفکر کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم فرمود«اگر زهرا نبود من و علی (علیه السلام) خلق نمی شدیم»، افزود: مقام ایشان به قدری بالا است که درباره ایشان آیه مباهله و تطهیر نازل شد، و هر وقت پیامبر ایشان را می‌دید خودش به طرف او می‌رفت.

تجدد خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (سلام الله) با این مقاومت و اسطوره بودنش توانست دین حضرت محمد (ص) را محافظت کند.

وی در ادامه اذعان کرد: انقلاب ما چهل ساله نیست بلکه نطفه‌اش از زمان شهادت حضرت زهرا (س) بسته شد.

تجدد گفت: فرزندان ما در هشت سال دفاع مقدس با نام «یا زهرا» پیروز می‌شدند و با این نام با۴۰ کشور به طور مستقیم و ۸۰ کشور مستقیم و غیر مستقیم مقابله کردند.

وی پیروزی انقلاب را ره توشه شخصیت این بانوی بزرگ اسلام دانست و افزود: برکات این انقلاب، از برکات وجودی حضرت فاطمه زهرا بوده است.

تجدد بیان کرد: ما در این چهل سال شاهد امدادهای غیبی خداوند قرار گرفتیم و یکی از این برکات، برکات علمی بسیار است.

خطیب نماز جمعه سنگر بیان کرد: در سال ۱۳۵۷ این انقلاب وقتی به پیروزی رسید فقط ۴۶ درصد مردم ما با سواد بودند اما اکنون ۵۸ درصد و در برخی شهرها  ۱۰۰ الی ۹۸ درصد مردم زیر ۵۰ سال ما باسواد هستند.

تجدد تصریح کرد: این موضوع بیانگر این است که انقلاب ما انقلاب علمی نیز است.

وی اضافه کرد: همینطور که پروردگار بعد از خلقت حضرت آدم فرمود این ولادت مقرون شد با ولادت علم، دانایی و بصیرت، باید گفت که انقلاب اسلامی ایران نیز آغازگر علم و دانایی و بصیرت یک ملت پویا است و این را نباید فراموش کرد.

تجدد یکی دیگر از برکات این انقلاب را که مردم تجلی بخش آن هستند برپایی «نماز جمعه» ها دانست و بیان کرد: این  نماز جمعه‌ها کمر دشمن را شکست و نباید فراموش کرد که صدام با دستور آمریکا موشک‌هایی را به نماز جمعه تهران و قم و اصفهان ... می‌زد.

وی با تاکید بر اینکه شیطان بزرگ و کوچک از اتحاد ملت ایران و مسلمانان می‌ترسند، گفت: با ترفندهای مختلف می‌خواهند شما در کنار هم نباشید اما ان شاءالله، در ۲۲ بهمن شما ملت بار دیگر نشان خواهید داد که در اراده شما خللی ایجاد نمی شود.

امام جمعه سنگر با اشاره به تقدیم بیش از ۲۲۰ شهید برای حفظ این انقلاب اظهار کرد: دشمنان مطمئن باشند که این مردم پشت انقلاب را خالی نخواهند گذاشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در بعضی از کارهای علمی که انجام داده ایم جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم، گفت: در علم نانو، علم غنی سازی، علم رسیدن به فضا و... که همه با خوداتکایی بدست آمده است، همه تحریم‌های علمی را شکستیم.

تجدد افزود: قدرت نرم اسلام توسط این انقلاب بارور شد.

وی همچنین تفکیک ناب اسلام محمدی از اسلام آمریکایی را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: قبل از انقلاب مردم فرق بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی را نمی‌دانستند،چون آنهایی که مبلغ اسلام بودند معاویه‌ای فکر می‌کردند اما الحمدالله با آمدن مراجع تقلید به میدان و رهبری کردن رهبران فرزانه در این انقلاب توانستیم اسلام ناب را به جهان معرفی کنیم.

نظر شما