شناسهٔ خبر: 30687618 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از برف و کولاک

سلیمی از امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از برف و کولاک خبر داد.

صاحب‌خبر -
صراط:

امداد رسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از برف و کولاکمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بارش برف و باران در کشور اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، لرستان، گلستان، مازندران، کرمانشاه، مرکزی و همدان درگیر برف و کولاک بودند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۱۲۲ محور کوهستانی افزود: در این مدت به ۱۰هزار و ۳۰۰ نفر امدادرسانی شده است و ۴۶۱ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند.

سلیمی با اشاره به رهاسازی ۸۹۸ دستگاه خودرو درگیر برف و کولاک گفت: ۷۴۵ نفر از نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در قالب ۲۰۷ تیم به مناطق اعزام شدند.

وی بیان کرد: همچنین ۴۱۲ بسته غذایی، ۳۶۵ تخته پتو، ۵۱۷ بطری آب معدنی، ۲۵۵ قرص نان و ۱۰۳ کیلوگرم خرما در بین مناطق توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه درخصوص وقوع سیل و توفان در کشور نیز گفت: در سه روز گذشته ۸ استان خراسان رضوی، اصفهان، البرز، خوزستان، قزوین، گلستان، لرستان و مازندران درگیر سیل و آبگرفتگی و طوفان بودند و تا کنون به ۱۱۴۹ نفر امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۴۸ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین بیان کرد: همچنین از ۵۸ واحد مسکونی آب تخلیه شد و ۶۱ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند.

سلیمی با اشاره به اعزام ۴۸ تیم امدادی گفت: در این مدت ۵۱۰ تخته پتو، ۱۹۰ تخته موکت، ۶۱۳ کیلوگرم نایلون، ۹۲۰ قوطی کنسرو، ۱۰۱۰ کیلوگرم برنج، ۲۰۵ کیلوگرم روغن در بین مناطق سیل زده توزیع شده است.

 

نظر شما